135 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
19.08.2018
Ορφέας | Main Feed
Καλή Βανδώρου

Την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου, οι ανακαινισμένες «Δραχμές» στην Πλατεία Αμερικής υποδέχθηκαν ένα σχήμα που, αν μη τι άλλο, διαφέρει από τα υπόλοιπα λόγω της πρωτότυπης σύνθεσης των καλλιτεχνών που το αποτελούν. Έτσι λοιπόν, τα Παιδιά από την Πάτρα, ο Λάμπρος Καρελάς που ενώνεται και πάλι μαζί τους, ο Παύλος Χαϊκάλης και η Ελένη Φιλίνη παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα που δεν έχει ξαναγίνει όμοιό του στο παρελθόν. Για πρώτη φορά δύο πασίγνωστοι ηθοποιοί συνεργάζονται με ένα αυθεντικό λαϊκό συγκρότημα κάνοντας τον κόσμο αφενός να γελάσει με διάφορα σκετσάκια και αφετέρου να διασκεδάσει με τα καλά λαϊκά τραγούδια που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε. Μιλώντας με τους τέσσερις καλλιτέχνες, τον Χρήστο Παπαδόπουλο από τα Παιδιά από την Πάτρα, τον Λάμπρο Καρελά, την Ελένη Φιλίνη και τον Παύλο Χαϊκάλη, είναι εύκολο να κατανοήσει κάποιος ότι αυτοί οι άνθρωποι πραγματικά περνάνε καλά και θέλουν να κάνουν τον κόσμο να χαλαρώσει, να γλεντήσει και γενικά, να περάσει καλά.
 
Μιλήστε μου για αυτό το πρωτότυπο πρόγραμμα που ξεκινάει σήμερα.
Χρ. Παπαδόπουλος: Είναι μια δικιά μου ιδέα να συμπράξουν τραγουδιστές με ηθοποιούς που τα λένε. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει σε επίπεδο κλασικού λαϊκού τραγουδιού.
Π. Χαϊκάλης: Η Πάτρα μας ενώνει κι έτσι βρεθήκαμε, είπαμε να κάνουμε μια συνεργασία ώστε να βγάλουμε τα ένστικτά μας, να κάνουμε τον κόσμο να ξεσκάσει και μέσα από το τραγούδι, αλλά και από την πρόζα που υπάρχει.

Είναι εύκολο να συνεργάζονται δύο ηθοποιοί με ένα συγκρότημα που έχει γράψει ιστορία σε έναν χώρο καθαρά μουσικό;
Ελ. Φιλίνη: Είναι υπέροχο! Είναι μεγάλη πρόκληση και μπορώ να πω ότι περνάμε φανταστικά. Πιστεύω ότι το αποτέλεσμα θα είναι καλό!
Π. Χαϊκάλης: Δεν είναι δύσκολο, αρκεί να τραγουδάς. Εδώ τραγουδάμε. Δεν μπλέκει ο ένας στα πόδια του άλλου. Το τραγούδι ενώνει, χαλαρώνει, εκτονώνει. Το τραγούδι είναι δύναμη. Αυτή τη δύναμη προσπαθούμε να βρούμε και γι’ αυτό κάνουμε αυτή τη συνάντηση.
 




 
Τελικά πόση θεατρικότητα περιέχει ένα τραγούδι και πόση μουσικότητα ένα θεατρικό; Συμπληρώνει το ένα το άλλο;
Λ. Καρελάς: Ανάλογα με το τραγούδι. Δηλαδή αν πρόκειται για τραγούδια τεραστίων συνθετών οι οποίοι έχουν συνεργαστεί με ποιητές ή στιχουργούς, φυσικά και υπάρχει θεατρικότητα. Ένα αμιγώς λαϊκό τραγούδι ίσως της τρέχουσας δισκογραφίας για μένα δεν έχει καμιά θεατρικότητα.
Χρ. Παπαδόπουλος: Της τρέχουσας, όμως. Γιατί μπορεί ένα λαϊκό του Άκη Πάνου να είναι πιο θεατρικό από ένα του Χατζιδάκι.
Ελ. Φιλίνη: Όπως ένα τραγούδι του Μητσάκη που λέω στο πρόγραμμα το «Μ’ έκανες παιδί του δρόμου».
Π. Χαϊκάλης: Το κάθε τραγούδι έχει διάρκεια 3,5 λεπτά και εμπεριέχει την ερμηνεία του τραγουδιστή, γιατί λέει λόγια τα οποία πρέπει να αγγίξουν κόσμο όχι μόνο με τη μουσική, αλλά και με τον λόγο κι εκεί είναι η δύναμη του τραγουδιστή. Το δε θέατρο εμπεριέχει τη μουσικότητα, διότι ο λόγος είναι μουσική. Και αν δεν έχεις τη μουσική και τον ρυθμό μέσα σου, φαλτσάρεις.

Ποιον τίτλο θεατρικού και ποιον τίτλο τραγουδιού θα δίνατε στο πρόγραμμά σας;
Λ. Καρελάς: Όσον αφορά το τραγούδι, θα έλεγα το «Δε χρωστάω».
Ε. Φιλίνη: Και θεατρικό «Δεν πληρώνω! Δεν πληρώνω!» του Ντάριο Φο.
Π. Χαϊκάλης: Θα σου έλεγα αυτό το έργο που παίζω φέτος, το «Να ζει κανείς ή να μη ζει».

Χρειάζονται… πολλά ΕΥΡΩ για να διασκεδάσει μια οικογένεια στις ΔΡΑΧΜΕΣ;
Χρ. Παπαδόπουλος: Εδώ όχι. Ειδικά Κυριακή και Δευτέρα είναι 20 ευρώ το άτομο με φαγητό, αλλά και όσο κρασί θέλει ο καθένας. Παρασκευή και Σάββατο ξεκινάει από 30 ευρώ το κρασί και 100 ευρώ το ουίσκι κομπλέ.
Π. Χαϊκάλης: Χαμηλές τιμές και ποιοτική διασκέδαση. Το κόστος είναι χαμηλότερο από το θέατρο και λίγο πιο πάνω από το σινεμά.
 

Ποιο είναι το αντίδοτο στην πανελλαδική κατάθλιψη που όλοι μας νιώθουμε;
Π. Χαϊκάλης: Η τέχνη. Δεν το λέω επειδή είμαι ηθοποιός, αλλά πάντοτε η τέχνη για τον άνθρωπο ήταν το καταφύγιο από όλη αυτή τη βαριά καθημερινότητα εδώ και πολλά χρόνια. Η αναζήτηση του ανώτερου, το οποίο ευφραίνει την ψυχή του κόσμου ώστε να ψυχαγωγηθεί και όχι να διασκεδάσει απλά, είναι το μεγάλο ζητούμενο.
Ε. Φιλίνη: Οι «Δραχμές»! Να ξεχνάμε για λίγες ώρες τα προβλήματά μας, τόσο εμείς όσο κι ο κόσμος.
Χρ. Παπαδόπουλος: Για να πω και του στραβού το δίκιο, κάθε χρόνο καλώ τους φίλους μου να έρθουν εκεί που εμφανίζομαι. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που, από τις 20 παρέες που κάλεσα, οι 10 δεν είχαν λεφτά να έρθουν.
Λ. Καρελάς: Νιώθω αμήχανα για πρώτη φορά στη ζωή μου μετά από τόσα χρόνια στη δουλειά στο να καλέσω ανθρώπους σε μια έναρξη προγράμματος, γιατί καταλαβαίνω πραγματικά πόσο άσχημα περνάει αυτή τη στιγμή ο ελληνικός λαός. Ευχαριστώ όσους θα έρθουν και στους υπόλοιπους εύχομαι καλό χειμώνα και να ‘ναι πάντα καλά. Ένα αντίδοτο στην κατάθλιψη είναι το να χαμογελάμε και να σιγοτραγουδάμε σπουδαία τραγούδια.
Ε. Φιλίνη: Εκεί που υπάρχει φτώχεια, ο κόσμος γλεντάει πιο πολύ ώστε να μην τρελαθεί.

Έχει αλλάξει η διάθεση του κόσμου πλέον στις εκδηλώσεις χαράς του συγκριτικά με το παρελθόν;
Χρ. Παπαδόπουλος: Πάρα πολύ!
Λ. Καρελάς: Εξαιρετικά πολύ. Ειδικά στις φετινές συναυλίες είδα κόσμο με σκυμμένα κεφάλια και μηδαμινή διάθεση συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Χρ. Παπαδόπουλος: Χαμηλή κατανάλωση και λίγος χορός. Δε σηκώνονται εύκολα να διασκεδάσουν, να ξεδώσουν. Το κρατάνε μέσα τους.
Ε. Φιλίνη: Η αλήθεια είναι ότι ζούμε σε μια χώρα μπάχαλο, χρεωκοπημένη και πουλημένη. Αλλά δε στεκόμαστε εδώ, το παλεύουμε, γιατί η ζωή είναι ένας πόλεμος και μια πάλη.
Π. Χαϊκάλης: Προσωπικά δε νομίζω ότι έχει αλλάξει. Δε μειώνεται το ενδιαφέρον που έχει κάποιος για έναν καλλιτέχνη λόγω οικονομικής κρίσης. Όταν κάποιος θέλει να έρθει, θα έρθει. Αυτό είναι γεγονός.
 





Όσον αφορά το πρόγραμμα, η έναρξη γίνεται από τον Κώστα Αγέρη, ο οποίος ερμηνεύει μεταξύ άλλων –και παρέα με την ποντιακή λύρα του καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος - το «Παράξενη βροχή» του Φάνη Μεζίνη, ενώ ακολουθεί ο Νίκος Δαμάλας –ο οποίος έχει εξαιρετική άνεση με το κοινό -  τραγουδώντας κομμάτια της σημερινής εποχής όπως το «Καλημέρα» που έχει ερμηνεύσει ο Νίκος Οικονομόπουλος, αλλά και παλιότερα όπως το «Θα κλείσω τα μάτια» του Άκη Πάνου.
Λίγο αργότερα ανεβαίνει στη σκηνή η γυναίκα της παρέας, η μπριόζα Ελένη Φιλίνη με τα «Δε μιλώ για μια νύχτα», «Να ‘ταν η χαρά οικόπεδο», «Τα λόγια είναι περιττά» και πολλά άλλα. Τα Παιδιά από την Πάτρα κάνουν την εμφάνισή τους με μια ορχηστρική εκτέλεση του «Αρχιπελάγους» για να συνεχίσουν με το «Είναι κάτι δειλινά» του Χρήστου Παπαδόπουλου, αποδεικνύοντας -πάντα μαζί με τον Αργύρη Παπαγεωργίου- ότι όσο κι αν αλλάζουν οι εποχές, το καλό λαϊκό τραγούδι πάντα θα υπάρχει στο προσκήνιο.
Με την άνοδο του Λάμπρου Καρελά στο πάλκο και τη στιβαρή φωνή του ξεκινάει η αναφορά στα τραγούδια που έκαναν γνωστά τα Παιδιά από την Πάτρα όπως τα «Λαϊκό τσα τσα», «Πίνω μπύρες» και «Δε θέλω τη συμπόνια κανενός».
Κάπου εδώ έρχεται η σειρά του Παύλου Χαϊκάλη, ο οποίος για μία ακόμα φορά ξεδιπλώνει στον κόσμο το αστείρευτο ταλέντο του. Κάνοντας σάτιρα που αφορά – ποιον άλλον – τον Πρωθυπουργό μας, στον οποίο αφιερώνει τα «Ποιος να συγκριθεί μαζί σου» και «Να λοιπόν γιατί σ’ αγάπησα»… Συνεχίζοντας το χιούμορ, σχολιάζει τα Παιδιά από την Πάτρα, οι οποίοι ανεβαίνουν μαζί του στη σκηνή για να πουν το «Γλέντα τη ζωή», αλλά και το «Δε χρωστάω» σε μια εξαιρετική ραπ – λαϊκή διασκευή σε συνδυασμό με το «Χωρίς δεκάρα» (παρέα με την Ελένη Φιλίνη).
Αυτή είναι πάνω-κάτω η σειρά των τραγουδιών που ακούγονται στις «Δραχμές» φέτος το χειμώνα, σε ένα πρόγραμμα που υποστηρίζει το χαμόγελο, την αισιοδοξία και τη σιγουριά πως δε χρειάζονται πολλά για να περάσει κάποιος καλά. Αρκεί οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες να αγαπούν τη δουλειά τους και ο εκάστοτε χώρος να υποστηρίζει τις κινήσεις τους.
Να μην παραλείψουμε τέλος να πούμε πως το πρόγραμμα συνεχίζεται μέχρι τις τρεις ή τέσσερις πρώτες πρωϊνές ώρες της ημέρας με ένα ακόμα πιο «ανεβαστικό» πρόγραμμα από τους τραγουδιστές (και τους ηθοποιούς…).
 

 
Φωτογραφίες, video: Καλή Βανδώρου
 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Με την πρώτη σταγόνα της βροχής σκοτώθηκε το καλοκαίρι.
Οδυσσέας Ελύτης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

19/8/1936 Δολοφονήθηκε από τις δυνάμεις του δικτάτορα Φράνκο ο Ισπανός λογοτέχνης Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
20/8/1949 Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο τραγουδοποιός Νικόλας Άσιμος

ΤΥΧΑΙΑ TAGS