89 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
24.04.2019
Ορφέας | Main Feed
Δώρα Παπαδοπούλου

Για το Μάρκο Δεληβοριά τα πολλά λόγια είναι φτώχια. Μία έντιμη και αυθεντική θα έλεγα καλλιτεχνική στάση, μιας και τον πλούτο του ο καλλιτέχνης είναι θεμιτό να τον διαχέει κυρίως μέσα στην τέχνη του. Έτσι, η σύντομη, αλλά καθόλου φτωχή κουβέντα που κάναμε με αφορμή το νέο του δίσκο «Κάτω από τη γη», απλά επιβεβαίωσε την εικόνα high contrast που σχημάτισα γι΄αυτόν ακούγοντας τη δουλειά του. Ρεαλιστής, ευθύς και ονειροπόλος. Αφού τον καλωσορίσω ας πάμε ευθύς αμέσως στην ουσία.

Γιατί στο τελευταίο σας άλμπουμ επιλέξατε να αφήσετε τον αγγλόφωνο στίχο για χάρη του ελληνικού;
Μάρκος Δεληβοριάς: Εδώ και καιρό φίλοι μου λέγανε να κάνω έναν ελληνικό δίσκο και μου φαινότανε και εμένα καλή ιδέα να κάνω έναν πιο «επικοινωνιακό» δίσκο για το κοινό. Όμως η ψυχή μου βρίσκεται στο αγγλόφωνο και εκεί θα επιστρέψω.

Το ιδιαίτερο  εξώφυλλο του δίσκου σας, όπως και ο τίτλος παραπέμπει σε έναν καλλιτέχνη που έχει φτιάξει το δικό του “κάτω” κόσμο, μακριά από τη βουή του πάνω και αναζητά την ασφάλεια μέσα σε αυτόν. Αυτό συμβαίνει και με εσάς;
Μ.Δ.
: Η εικόνα της σπηλιάς με τις βιβλιοθήκες, το πιάνο, τα φαγητά και όλα τα απαραίτητα, όπως τον πορτοκαλί γάτο, είναι μια φαντασίωση της παιδικής μου ηλικίας. Μου άρεσε η ιδέα ότι πάνω γίνεται πόλεμος, στυλ δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, και εγώ έχω κρυφτεί σε μια σπηλιά με τεράστιες προμήθειες από μαρμελάδες, ικανές να με κρατήσουν για χρόνια!

«Το κρανίο του Άρη Βελουχιώτη και τι βρήκε η σφαίρα εκεί». Όχι μόνο ένας πρωτότυπος τίτλος τραγουδιού αλλά στην πράξη η εισαγωγή μιας ιστορίας. Θα μας την πείτε;
Μ.Δ.: Η ιστορία είναι το τραγούδι. Είναι λίγο σαν τον Καρλίτο του Μπράιαν ντε Πάλμα που την ώρα που σβήνει καθώς τον μεταφέρουν στο χειρουργείο, χτυπημένος από το πιστόλι του Μπένυ Μπλάνκο from the Bronx, έχει ένα χαμόγελο στα χείλη του και ονειρεύεται την τροπική παραλία που θα πήγαινε με την κοπέλα του, ξέροντας ότι δεν θα πάει βέβαια, όμως από την άλλη έκανε ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν για να το καταφέρει.

Οι στίχοι των τραγουδιών σας είναι ιδιαίτερα ευφυείς. Μοιάζουν με μικρές ιστορίες. Πιστεύετε πως στην εποχή μας που η μουσική είναι παντού, είναι ο στίχος που κάνει τη διαφορά στα τραγούδια;
Μ.Δ.: Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Όχι, πιστεύω ότι η μουσική κάνει την διαφορά. Πολλές φορές ακούμε τραγούδια χωρίς καν να προσέχουμε τους στίχους. Και εγώ θεωρώ τον εαυτό μου περισσότερο μουσικό και λιγότερο στιχουργό. Αν θέλεις, αυτή η ταμπέλα μου αρέσει περισσότερο. Αν έπρεπε να κάνω μόνο το ένα δηλαδή, θα διάλεγα να είμαι μουσικός. Επίσης μου προκύπτει πιο εύκολα η μουσική από τους στίχους. Βρίσκω δύσκολο το να γράψεις στίχους που να έχουν λόγο ύπαρξης, για αυτό ξέρω ότι το τελικό καταφύγιο είναι η ορχηστική μουσική.

Τι προσδοκίες έχετε από το νέο σας δίσκο;
Μ.Δ.: Καμία.

Έχετε βγάλει επτά δίσκους, μαζί με τον τελευταίο. Επτά δίσκους δηλαδή σε έντεκα χρόνια. Είναι εσωτερική ανάγκη έκφρασης ή προγραμματισμένα ραντεβού με τη δισκογραφία;
Μ.Δ.: Θα το έλεγα εξάρτηση...


Ακούτε Pavarotti;
Μ.Δ.: Όχι. Μου αρέσουν πολύ κάποια από τα ντουέτα που έκανε για το Pavarotti and Friends, που οι ψαγμένοι κοροϊδεύουν. Για παράδειγμα το O Sole Mio με τον Bryan Adams είναι καταπληκτικό, έχει πολύ πλάκα, γιατί ο Adams είναι τόσο εκτός τόπου που και πάνω στην σκηνή ακόμα γελάνε. Αριστούργημα! Όμως είναι και πολύ όμορφο...

Θα τραγουδούσατε στο Μέγαρο Μουσικής;
Μ.Δ.: Όχι.

Πως θα ήταν για εσάς το ιδανικό ραδιόφωνο;
Μ.Δ.: Με λιγότερους άσχετους από μουσική, με λιγότερους «ψαγμένους», με περισσότερους ανθρώπους που να παίζουν χωρίς να εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα, με περισσότερους ανθρώπους που να έχουν το θάρρος της γνώμης τους και δεν περιμένουν να ακούσουν κάτι από άλλους παραγωγούς για να το παίξουν. Δηλαδή μου αρέσει πολύ το ραδιόφωνο όπως κατάλαβες.

Πως βιώνει ένας μουσικός σήμερα στην Ελλάδα την κρίση;
Μ.Δ.: Μόνο ζώντας στον φανταστικό του κόσμο. Αλλιώς δεν έχει νόημα να ασχολείται.

Πείτε μου το πιο αγαπημένο σας τραγούδι.
Μ.Δ.: Έτσι πρόχειρα λέω το Face in the Crowd του Tom Petty.

Αν έπρεπε να πάρετε συνέντευξη από έναν αγαπημένο καλλιτέχνη, Έλληνα ή ξένο, ποιον θα διαλέγατε και τι θα τον ρωτούσατε;
Μ.Δ.: Τον Paul McCartney. Θα τον ρώταγα αν έχει τον χρόνο να πάμε για μια μπύρα στην κοντινή παμπ.

Ο τραγουδοποιός βλέπει τον εαυτό του στα τραγούδια του;
Μ.Δ.: Σε κάποια ναι, σε αλλά όχι. Κάποιες φορές είναι πολύ ενδιαφέροντα τα αυτοβιογραφικά τραγούδια. Όταν αντλείς από την πραγματικότητα υπάρχει ένα αυθεντικό στοιχείο που μπορεί να γεννήσει συγκλονιστικά πράγματα, όμως και οι τελείως φανταστικές ιστορίες έχουν μια ιδιαίτερη γοητεία, ιδίως για τον δημιουργό τους, γιατί δημιουργούν την αίσθηση ότι φτιαχτήκαν out of thin air, δηλαδή από το πουθενά! Άλλωστε το γεγονός ότι φτιάχτηκαν από έναν άνθρωπο, αυτό σημαίνει ότι παρά τα φανταστικά τους στοιχεία, πάντα ενυπάρχει το στοιχείο των προσωπικών βιωμάτων. Με λίγα λόγια και στις φανταστικές ιστορίες υπάρχουν στοιχεία του δημιουργού που τις έφτιαξε.

Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να έχει αυτογνωσία και να κάνει την αυτοκριτική του;
Μ.Δ.: Εύκολο εκτός αν είσαι ψώνιο. Απαιτείται όμως χρόνος. Δηλαδή αν ένας δίσκος μου έχει μερικά τραγούδια που δεν αξίζουν θα το καταλάβω μερικά χρόνια μετά, όταν το λάθος θα έχει ήδη συμβεί!

Το διαδίκτυο σας δίνει ελπίδα ή σας τρομάζει; Ως προς τη μουσική πάντα.
Μ.Δ.: Ειλικρινά δεν ξέρω. Τίποτα δεν με τρομάζει, αλλά τα πράγματα είναι και λίγο χαοτικά. Πάντως ασχολούμαι με το facebook διακριτικά, και καλώ τους αναγνώστες σας να γίνουν φίλοι μου αν θέλουν. Επίσης ένας φιλαράκος μου έχει ανεβάσει πολλά τραγούδια μου στο youtube.

Παρακολουθείτε την αρθρογραφία του Ορφέα; Έχετε άποψη για το περιοδικό;
Μ.Δ.: Λυπάμαι δεν την παρακολουθώ. Αλλά δεν παρακολουθώ και κάτι άλλο στο ίντερνετ. Μπαίνω ελάχιστα για να ασχοληθώ με το facebook.

Υπάρχουν προγραμματισμένα σχέδια για το κοντινό ή μακρινό μέλλον;
Μ.Δ.: Φτιάχνω έναν αγγλόφωνο δίσκο ο οποίος ελπίζω ότι θα είναι έτοιμος για κυκλοφορία πριν τα Χριστούγεννα του 2011 και σχεδιάζω κάποιες εμφανίσεις για το φθινόπωρο.

 

 

 

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Αν δεν είχαμε τους ποιητές σ' αυτή τη χώρα, δεν ξέρω με ποιον άλλο τρόπο θα έβρισκαν δρόμο τα δάκρυα.
Στέλλα Βλαχογιάννη

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS