99 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.04.2019
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Καλή Βανδώρου

Τρίφωνο: Είμαστε ανοιχτοί άνθρωποι

Καλή Βανδώρου

Το να δημιουργείται ένα συγκρότημα με τρεις διαφορετικές φωνές κάνοντας τριφωνίες είναι σπάνιο – τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα. Όμως, το να παραμένει ακλόνητο μετά από 9 χρόνια συνεχούς παρουσίας και αμέτρητες εμφανίσεις, αλλά και συνεργασίες, είναι ακατόρθωτο. Κι όμως, το Τρίφωνο το κατάφερε! Με τη νέα του σύνθεση – πλέον-, ο Δημήτρης Υφαντής, η Ερωφίλη και ο Γιώργος Περαντάκος αντιστέκονται στις σειρήνες του καλλιτεχνικού στερεώματος και μιλούν στον «Ορφέα» για το πιο πρόσφατο δίσκο τους, αλλά και για τραγούδια που αφιερώνει ο ένας στον άλλον.
 
Τι ακριβώς σημαίνει ο τίτλος του τελευταίου σας cd «Τα τζιτζίκια του χειμώνα;
Δ. Υφαντής: Το cd βγήκε Χριστούγεννα. Παρ’ όλα αυτά ο τίτλος προϋπήρξε ακόμα και των τραγουδιών. Τον έδωσε η Λίνα Νικολακοπούλου και τον σκέφτηκε όταν είχαμε ήδη τελειώσει το «Προσοχή Τρίφωνο». Δεν είχαμε καν ξεκινήσει να βρούμε τραγούδια για τα «Τζιτζίκια του χειμώνα», αλλά τον δίσκο τον είχε βαπτίσει ήδη η Λίνα.

Ποια είναι, όμως, τα τζιτζίκια του χειμώνα; Υπάρχουν;
Δ. Υφαντής: Πραγματικά είναι ένας μεταφυσικός τίτλος και είναι όπως όταν βλέπεις το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο. Αν θες μέσα στον χειμώνα δηλαδή να ακούς τζιτζίκια και το τραγούδι της αισιοδοξίας, υπάρχει. Αν δε θες πάλι να το ακούς, τότε δεν υπάρχουν τζιτζίκια στον χειμώνα.

Το δικό σας μουσικό σχήμα που αποτελείται πλέον από τέσσερις διαφορετικές φωνές πόσο εύκολο είναι να παραμείνει στην πρώτη γραμμή του καλλιτεχνικού στερεώματος, δεδομένου αφενός των δύσκολων οικονομικών συνθηκών, αλλά και της πληθώρας των καλλιτεχνών;
Δ. Υφαντής: Το οικονομικό πάντα υπήρχε σαν πρόβλημα, αφού οι τρεις μας πληρωνόμασταν πάντα σαν ένα όνομα. Αλλά, εδώ και εννιά χρόνια έχουμε μάθει να επιβιώνουμε με αυτόν τον τρόπο οικονομικά. Όσο για τον καλλιτεχνικό τρόπο, ουσιαστικά το Τρίφωνο είναι και πάλι Τρίφωνο. Είμαστε τρεις, αφού ο Νίκος Κουρουπάκης έχει πάει στην Αμερική και θα έρχεται για guest πια. Όταν θα γίνεται αυτό, θα λέμε τα τραγούδια μας τέσσερις φωνές. Αλλά σαν Τρίφωνο -Τρίφωνο, αυτό που ξέραμε, αυτό είναι.
Ερωφίλη: Τώρα εκ των πραγμάτων, τραγουδάμε τρεις, το Τρίφωνο που όλοι γνωρίζουν παρέα με τον Γιώργο Περαντάκο. Αυτό, όμως, δεν αποκλείει στο μέλλον να σκεφτούμε κάτι δισκογραφικά που να αφορά ένα Τετράφωνο ή να μοιραστούμε άλλα τρίφωνα με τον Γιώργο και κάποιο τρίφωνο με τον Νίκο. Ο Νίκος ήταν εννιά χρόνια βασικό μέλος αυτής της ομάδας που τώρα θα ζει μακριά. Θα έρχεται τιμητικά, αλλά αν θα κάνουμε κάτι δισκογραφικά, θα δείξει πώς θα το παντρέψουμε.

Για ποιο λόγο επιλέχθηκε άνδρας για το τέταρτο μέλος; Δηλαδή, δε θα ήταν η αναλογία καλύτερη αν το τέταρτο μέλος αποτελούσε γυναίκα, να ήσασταν δύο και δύο;
Δ. Υφαντής
: Για τον απλούστατο λόγο ότι τα τραγούδια που ήδη έχουμε κάνει και έχουμε δισκογραφήσει είναι με δύο αντρικές φωνές και μία γυναικεία. Δε θα μπορούσαμε να αναπαράγουμε τα τραγούδια που κάναμε.
Ερωφίλη: Έτσι όπως έχει συνηθίσει ο κόσμος να μας ακούει. Δηλαδή, έφυγε ο Νίκος με μόνιμη έδρα τη Νέα Υόρκη, βρήκαμε έναν άνθρωπο τον οποίο γνωρίζαμε και είχαμε συνεργαστεί, έναν τραγουδιστή έμπειρο με διαφορετική χροιά από τον Νίκο, δεν ψάξαμε να βρούμε έναν Νίκο στη θέση του Νίκου. Ο Γιώργος φέρνει το ηχόχρωμά του με τις επιρροές του μέσα σε αυτό το γκρουπ. Είναι εξαιρετικός συνεργάτης, πάρα πολύ καλό παιδί, ο οποίος έχει λιώσει στις πρόβες, αλλά του αρέσει και το κάνει με πάρα πολλή αγάπη. Δηλαδή, έχει δουλέψει πολύ και προσπαθεί να καλύψει ένα υλικό εννιά ετών, όμως, τα καταφέρνει άψογα.

Ποιο τραγούδι που δεν έχετε διασκευάσει μέχρι στιγμής θα θέλατε να διασκευάσετε με τις τέσσερις ή με τις τρεις φωνές σας;
Δ. Υφαντής: Πάντα διασκευάζουμε αυτά που μας αρέσουν.
Ερωφίλη: Επί της ουσίας, όποιος ακούσει τα live μας, βάζουμε πάντα διασκευές, αλλά όχι σαν αυτοσκοπό. Διαλέγουμε τραγούδια εκτός του ρεπερτορίου μας του δισκογραφημένου, από το σύνολο της ελληνικής δισκογραφίας. Αυτά εκ των πραγμάτων τα παρουσιάζουμε με έναν δικό μας τρόπο, χωρίς να έχουμε συγκεκριμένο στόχο τύπου «α, αυτό θα το πειράξουμε έτσι κι εκείνο αλλιώς». Στήνοντας τη ροή του προγράμματος διαλέγουμε αγαπημένα τραγούδια που θα θέλαμε πάρα πολύ να τα είχαμε τραγουδήσει όλα αυτά τα χρόνια. Μέσα σε όλα αυτά, έτσι ήταν και το «Φεγγάρι μάγια», ο «Άγγελος εξάγγελος», το «Δι ευχών». Δεν έχουμε στοχοποιήσει κάτι συγκεκριμένο για να πούμε ότι θα κάνουμε.

Έχετε κάνει διασκευές και σε κάποια ρεμπέτικα.
Ερωφίλη: Έχουμε κάνει ήδη το «Χαράματα η ώρα τρεις», το «Τα ματόκλαδά σου λάμπουν» και την «Παξιμαδοκλέφτρα».

Έχετε σκεφτεί να φτιάξετε έναν δίσκο χωρίς διασκευές, αλλά μόνο με δικά σας τραγούδια;
Δ. Υφαντής: Ο δίσκος «Προσοχή Τρίφωνο» έχει κυρίως διασκευές, γιατί ήταν ένας δίσκος που ήταν στοχοποιημένος σε σχέση με τα τραγούδια της Λίνας. Στον επόμενο δίσκο βάλαμε πολλά καινούρια τραγούδια, αλλά στις διασκευές κλείσαμε κι εμείς λίγο τα μάτια, γιατί το γουστάρουμε, ενώ το βλέπουμε και στην αποδοχή του κόσμου. Δηλαδή για παράδειγμα διασκευάζουμε το «Μαργούδι», βλέπουμε ότι περνάει στον κόσμο, το ευχαριστιόμαστε κι εμείς κι έτσι παίρνει τη σειρά του.
Ερωφίλη: Να συμπληρώσουμε, όμως, ότι το πρώτο μας ολοκληρωμένο cd που λεγόταν «Τρίφωνο», μετά το cd single, είχε μόνο καινούρια τραγούδια. Και πάλι, μετά το «Προσοχή Τρίφωνο» που ξεκίνησε με διασκευές και προέκυψαν στον δρόμο τα τρία καινούρια τραγούδια, ο στόχος μας στον επόμενο δίσκο να υπάρχουν μόνο καινούρια τραγούδια. Αλλά έγινε αυτό που είπε ο Δημήτρης.


Σε μια εποχή που το διαδίκτυο είναι ο βασικός σύμμαχος των τραγουδιστών και των δημιουργών, εσείς ανήκετε στο δυναμικό της ΜΙΝΟS - ΕΜΙ που σας στηρίζει πάρα πολύ. Πώς το καταφέρατε αυτό;

Δ. Υφαντής: Στην εταιρία μας γενικά υπάρχει στήριξη. Αλλά ειδικά, υπάρχει ένας άνθρωπος που δουλεύει για εμάς έμμεσα εδώ και εννιά χρόνια, η Τζίνα Φουντουλάκη. Είναι ένας άνθρωπος ο οποίος ήμασταν μαζί και στην ΜΒΙ και η οποία, με το που έκλεισε η εταιρία έτυχε να πάει να δουλέψει στη ΜΙΝΟS και έτυχε να πάμε κι εμείς εκεί. Οφείλουμε πραγματικά πάρα πολλά στη Τζίνα Φουντουλάκη, τόσο για την αγάπη της όσο και για τον τρόπο που μας φροντίζει.
Ερωφίλη: Η οποία Τζίνα δουλεύει ενσυνείδητα και με τον ίδιο τρόπο για όλους τους καλλιτέχνες, απλά εμείς είμαστε τυχεροί που μας γνωρίζει. Γιατί δεν είναι εύκολο να πας σε μια εταιρία που δε γνωρίζει κάποιος πώς να διαχειριστεί το Τρίφωνο.
Δ. Υφαντής: Δεν ξέρει η εταιρία πού να μας κατατάξει. Δεν είμαστε ούτε ποπ ούτε παραδοσιακοί.
Ερωφίλη: Είχαμε έναν άνθρωπο δίπλα μας, λοιπόν, που γνώριζε τι είμαστε και δούλεψε με χαρά πάνω σε αυτό. Χωρίς, αυτό, βέβαια να σημαίνει ότι δεν προσπαθούμε ή δεν σκεφτόμαστε από το διαδίκτυο τρόπους για να προωθήσουμε τις δουλειές μας από όπου ενημερώνονται όλοι οι νέοι άνθρωποι.
Γ. Περαντάκος: Αυτό που έχω να πω με τη Τζίνα Φουντουλάκη είναι ότι έχω πάθει πλάκα με τον τρόπο που στηρίζει το Τρίφωνο και δεν είναι απλά επαγγελματικός ο τρόπος. Θα μπορούσε να είναι πιο τυπική, αλλά κάνει πάρα πολύ καλά τη δουλειά της. Είναι σχέση αγάπης, είναι πιο εσωτερικό το θέμα αυτής της σχέσης.
 
Φέτος οι συναυλίες σας είναι δύο ειδών. Υπάρχουν κάποιες που αφορούν την προώθηση των τραγουδιών σας και κάποιες άλλες αφιέρωμα στον Νίκο Γκάτσο. Είναι εφικτή αυτή η εναλλαγή στο πρόγραμμα ή σας κουράζει;
Ερωφίλη
: Έχουμε συνηθίσει όλα τα χρόνια – και τώρα που είναι μαζί μας κι ο Γιώργος το συνηθίζει κι εκείνος -, ό,τι έχουμε καταφέρει να το έχουμε κάνει με πάρα πολλή πρόβα και πάρα πολλή δουλειά. Άρα αυτό είναι κάτι που δε μας τρομάζει και δε μας κουράζει. Ίσα ίσα θα έλεγα ότι είναι ανανέωση και για μας, αφού μπορούμε να παίζουμε τα τραγούδια μας και ό,τι αγαπάμε και αυτό που μας ήρθε ως πρόταση από το Φεστιβάλ Πέτρας – γιατί από εκεί προέκυψε το αφιέρωμα στον Γκάτσο – ήταν μια καλή στιγμή για εμάς να τραγουδήσουμε τραγούδια που αγαπάει όλη η Ελλάδα.
Δ. Υφαντής: Να πούμε ότι σε αυτό, πραγματικά ευχαριστούμε και τους μουσικούς μας, γιατί την τρέλα τη δική μας την πληρώνουν και οι ίδιοι!
Γ. Περαντάκος: Ναι, γιατί είναι δύο διαφορετικά σετ, δύο εντελώς διαφορετικά προγράμματα.
Δ. Υφαντής: Έχουμε και τρίτο σετ, με τον Δημήτρη Παπαλάμπρου και την Ευαγγελία Μαυρίδου, το οποίο είναι μόνο με πιάνο και δύο κιθάρες.

Θα μπορούσατε να τραγουδήσετε δισκογραφικά ως μία φωνή τραγούδι με άλλον καλλιτέχνη, το κλασικό ντουέτο δηλαδή;
Ερωφίλη: Το έχουμε κάνει ήδη στο πρώτο μας cd, όπου τραγουδήσαμε με τον Παντελή Θαλασσινό ένα τραγούδι σε στίχους και μουσική του Δημήτρη Υφαντή το «Μην πεις ξανά πως μ’ αγαπάς» που, μάλιστα, το ηχογραφήσαμε την ημέρα των γενεθλίων του Παντελή. Επίσης στο προηγούμενο cd της Άλκηστις Πρωτοψάλτη, το «Ωραιότερο σημείο» βάλαμε φωνητικά και οι τέσσερις μαζί στο ρεφραίν από το «Υπάρχει ένα φως μακριά».

Διακοπές προλαβαίνετε να κάνετε; Ρωτάω γιατί δουλεύετε χειμώνα – καλοκαίρι.
Δ. Υφαντής: Αν έχουμε λεφτά!
Γ. Περαντάκος: Φέτος θα κάνουμε στη Χίο διακοπές!
Δ. Υφαντής: Επειδή είμαστε ανοιχτοί άνθρωποι, θα κάνουμε στη Χίο διακοπές, θα κάνουμε στη Στυλίδα που έχει το εξοχικό της Ερωφίλη και θα πάμε και στο βουνό, στα Γιάννενα!
Γ. Περαντάκος: Να πούμε, όμως, ότι στο φεστιβάλ «Αξάνεμος» στη Χίο έχουμε δύο παρουσίες. Μία σε σύμπραξη με τα Υπόγεια Ρεύματα και ένα αφιέρωμα στον Γκάτσο τη νύχτα της πανσελήνου στις 13 Αυγούστου σε έναν φοβερό αρχαιολογικό χώρο με θέα το Αιγαίο.

Τόσα χρόνια λειτουργείτε ενιαία, ως συγκρότημα. Όμως, όλοι σας έχετε εξαιρετικές φωνές και δυνατότητα να κάνετε ταυτόχρονα και σόλο καριέρα. Το έχετε σκεφτεί αυτό;
Δ. Υφαντής
: Εγώ προσωπικά το έχω σκεφτεί, αλλά περιμένω να μεστώσω λίγο!
Γ. Περαντάκος: Κατά την ταπεινή μου άποψη πιστεύω ότι αυτό είναι η επιτυχία του Τριφώνου. Ότι με το παλιό του σχήμα -και ευελπιστούμε και με το νέο-, επρόκειτο για τρεις φωνές που ήδη έκαναν σόλο καριέρα. Και ο Δημήτρης και η Ερωφίλη και ο Νίκος είχαν επιτυχημένες προσωπικές δουλειές. Αυτό ήταν το γοητευτικό του πράγματος, ότι τρεις πολύ «μπροστινές» φωνές δημιούργησαν αυτό το φωνητικό σύνολο.
Ερωφίλη: Θέλω να συμπληρώσω ότι αφενός και ο Γιώργος έχει προσωπική δισκογραφία και αφετέρου, από την ώρα που ξεκινήσαμε να δουλεύουμε τρεις μαζί, είναι τόσο όμορφο αυτό πάνω στη σκηνή, παίρνεις τέτοια δύναμη από τις άλλες φωνές και όταν κρατάμε τις ισορροπίες μέσα σε μια παράσταση και σε ένα cd, όπου μπορούμε να τραγουδάμε και σόλο, δεν έχουμε την ανάγκη αυτή να το διαλύσουμε. Παρ’ όλα αυτά, αν υπάρχει μια πολύ ωραία πρόταση μεμονωμένη και πολύ ουσιαστική είτε για τον Δημήτρη είτε για τον Γιώργο είτε για μένα είτε για τον Νίκο, φυσικά δεν απαγορεύουμε ο ένας στον άλλο να το κάνει. 

Με ποιον καλλιτέχνη που δεν έχετε συνεργαστεί μέχρι τώρα σε συναυλίες ή σκηνές θα θέλατε να συνεργαστείτε;
Δ. Υφαντής: Με τον Σαββόπουλο και σίγουρα με τον Ξαρχάκο.
 
Παρακολουθείτε την πορεία άλλων καλλιτεχνών; Αν ναι, πείτε μου ποιους ξεχωρίζετε;
Δ. Υφαντής: Για κάποιο λόγο τον τελευταίο καιρό παρακολουθώ λίγο, αφού δεν έχω χρόνο να παρακολουθώ τους άλλους. Γιατί καλά είναι τα ξένα πρόβατα, αλλά καλό είναι να κοιτάμε και τα δικά μας, να μη χάσουμε κανένα! Μου αρέσει η πορεία του Γιάννη Χαρούλη.
Ερωφίλη: Επίσης, τον Κώστα Λειβαδά που μας αρέσει πολύ και ως τραγουδοποιός, τα Υπόγεια Ρεύματα, τον Καραμουρατίδη με τη Νατάσα Μποφίλιου και τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο.

Θα ήθελα να αφιερώσει ο καθένας ένα τραγούδι στον άλλον.
Γ. Περαντάκος: Αφιερώνω ένα και στους δύο, το «Θαύματα και λάθη» του Τριφώνου, τους πάει πολύ.
Δ. Υφαντής: Στην Ερωφίλη αφιερώνω το «Χάρτινο το φεγγαράκι» του και στον Γιώργο το «Πάει ο καιρός».
Ερωφίλη: Στον Γιώργο θα αφιερώσω αυτό που λέει καταπληκτικά στις συναυλίες το «Τίγρης» και στον Δημήτρη θα αφιερώσω το «Θεσσαλονίκη – Γιάννενα» με μια παράφραση δηλαδή «Αθήνα – Γιάννενα».

Τέλος, ποια τραγούδια από αυτά που έχει ήδη ερμηνεύσει ταιριάζουν στη ζόρικη κατάσταση που περνάμε τώρα όλοι οι Έλληνες;
Ερωφίλη: Το «Μια πατρίδα γυρεύω να βρω», το «Θαύματα και λάθη» και το «Ελευθερία».
 
Φωτογραφίες: Τρίφωνο | Facebook Official
 
 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Όποιος δεν έχει τίποτα μονάχα αυτός ξέρει το τίποτα.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

27/4/1932 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος.
27/4/1975 Πέθανε ο ρεμπέτης Νίκος Μάθεσης (Τρελάκιας)
27/4/2008 Έφυγε από τη ζωή ο Κύπριος μουσικοσυνθέτης Μάριος Τόκας

ΤΥΧΑΙΑ TAGS