87 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
23.09.2019
Ορφέας | Main Feed
Τάσος Π. Καραντής

Αυτό που χαίρομαι κι ευχαριστιέμαι, κάθε φορά που παίρνω μια συνέντευξη, από το Γιώργο Νταλάρα, είναι πως τις απαντήσεις του τις διακρίνει, ανάλογα, το έξυπνο χιούμορ, η εύστοχη ατάκα κι η ευθύτητα της άποψής του. Νομίζω, ότι, αυτή τη φορά, επικράτησε, το τρίτο, μια κι υπήρχαν ερωτήσεις, που είχαν να κάνουν, τόσο με μουσικά θέματα που τον αφορούσαν και συζητήθηκαν αρκετά τον τελευταίο καιρό, όσο και με την πολιτική ιδιότητα της συζύγου του σε μια πάρα πολύ δύσκολη συγκυρία κι εποχή για την Ελλάδα.

Αφορμή της κουβέντας μας ήταν η εμφάνισή του, την Τρίτη 12/7, στο Βεάκειο του Πειραιά, όπου τα έσοδα της συναυλίας του θα πάνε για τους σκοπούς του ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ. Είναι γνωστή(με, κυριολεκτικά, αμέτρητες συναυλίες, όλες αυτές τις δεκαετίες) η ευαισθησία του Νταλάρα, την οποία, μου επιβεβαίωσε κι ο Αντιπρόεδρος του ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ, κ. Κοσμάς Βεκρής, στη μικρή κουβέντα που είχαμε (δημοσιεύεται παράλληλα, εδώ, στα πλαίσια της συνέντευξης του Γιώργου Νταλάρα), λέγοντάς μου ότι ο Νταλάρας: «ανήκει στους πιο κοινωνικά ευαίσθητους καλλιτέχνες και πολίτες».
Βέβαια συνέντευξη με τον Νταλάρα, χωρίς αναφορά στον Κουγιουμτζή, στην ελληνική δισκογραφία και στα μελλοντικά δισκογραφικά σχέδιά του, αλλά και στις live εμφανίσεις του, δεν γίνεται!
Πιστεύω όμως, πως, οι περισσότεροι, θα επικεντρώσουν, και πάλι, στις απαντήσεις του, για τα καυτά κοινωνικοπολιτικά θέματα της εποχής - όπου μιλάει για το μεσοπρόθεσμο, τους αγανακτισμένους πολίτες, τις απαγορεύσεις τραγουδιών από τη Μυρσίνη Λοΐζου και τον Ηλία Ανδριόπουλο, και τη σύζυγό του, που είναι μέλος αυτής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ - με τόλμη. Δηλώνοντας ότι ίδιος «έχει πληρώσει τα ένσημά του στις διαμαρτυρίες και τις πορείες εδώ και χρόνια», λέει ξεκάθαρα, αυτό που τον χαρακτηρίζει, ότι δηλαδή : «η κάθε άποψη πρέπει να λέγεται ελεύθερα, χωρίς φτιασίδια, έστω κι αν κοστίζει, είτε είσαι πολιτικός, είτε μουσικός».
Άλλοι θα συμφωνήσετε κι άλλοι θα διαφωνήσετε με τα λεγόμενά του. Αλλα σ’ αυτό που λέει παραπάνω, όσον τον αφορά, για το «κόστος της άποψης» έχει δίκιο! Το λέω, γιατί, κάθε φορά που συνομιλώ μαζί του, θυμάμαι μια φράση από την «Αποκάλυψη» (σε μετάφραση του Γιώργου Σεφέρη): «Έπρεπε να είσαι είτε ψυχρός είτε ζεστός … κι είσαι χλιαρός». Αυτός είναι ο Γιώργος Νταλάρας  - ως άνθρωπος και καλλιτέχνης - για άλλους ζεστός και για άλλους ψυχρός, αλλά, ποτέ χλιαρός κι αδιάφορος!

Ας ξεκινήσουμε με τον Κουγιουμτζή, μιας και πριν λίγους μήνες κυκλοφόρησε η ζωντανή ηχογράφηση («Ο Γιώργος Νταλάρας τραγουδάει Σταύρο Κουγιουμτζή») από το Ηρώδειο. Πως θα χαρακτηρίζατε το ρόλο που έπαιξε ο Κουγιουμτζής στη δισκογραφία σας και στην καριέρα σας εν γένει;
Γιώργος Νταλάρας: Ο Κουγιουμτζής μου άνοιξε το δρόμο. Με καθοδήγησε ως πατέρας και με όπλισε με φορτίο χωρίς το οποίο δε θα μπορούσα να προχωρήσω.

Ακούγοντάς σας κανείς στις τωρινές εκτελέσεις σας, διαπιστώνει, σε σχέση με τις πρώτες ηχογραφήσεις, μια – εκ της ηλικίας και της εμπειρίας προφανώς - ερμηνευτική μεστότητα και πολύ μεγαλύτερη εκφραστικότητα. Αντίθετα, στις πρώτες εκτελέσεις κυριαρχεί η νεανική σφριγηλότητα. Υπάρχουν κάποια τραγούδια, όπου, κι εσείς ο ίδιος, προτιμάτε την τότε εκδοχή τους κι άλλα στα οποία προτιμάτε τη σημερινή;
Γ.Ν.: Κάθε εποχή ακούει με το δικό της τρόπο τις μουσικές. Τα παλιά παιξίματα έχουν τη δική τους αξία, τα ερμηνεύει κανείς στα τότε συμφραζόμενα. Σήμερα πολλά από εκείνα τα τραγούδια ηχούν νοσταλγικά, ίσως ήταν και οι τότε μουσικοί που τα έπαιξαν. Πατάω πάντως πάνω τους και με ένα σημερινό τρόπο με την εμπειρία τόσων χρόνων θέλω να τα αποδίδω στο κοινό με φρεσκάδα αλλά κι αυθεντικότητα.

Ο δίσκος σας αυτός με τα τραγούδια του Κουγιουμτζή, βλέπω ότι κυκλοφόρησε από τη MINOS - EMI. Δηλαδή, μετά τη μεταγραφή σας στη UNIVERSAL και κατόπιν στη LEGEND, επιστρέφετε στα "πάτρια εδάφη";
Γ.Ν.
: Είχαμε πει ότι το δίσκο αυτόν θα τον κάναμε μαζί. Άλλωστε ξέρετε ότι στα στούντιο της ΜΙΝΟS μεγάλωσα καλλιτεχνικά με τα τραγούδια του Κουγιουμτζή.

Παράλληλα με τα δισκοπωλεία, το αφιέρωμά σας στον Κουγιουμτζή δόθηκε και μέσα από μεγάλη κυριακάτικη εφημερίδα (“REAL NEWS”). Πιστεύετε ότι αυτός ο τρόπος είναι πλέον μονόδρομος για να συνεχίσει να υπάρχει η δισκογραφία με τη μορφή που την ξέρουμε;
Γ.Ν.
: Είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να φτάνει η μουσική του καλλιτέχνη, χωρίς να υποκλέπτεται, στο πλατύ κοινό. Αυτό ο τρόπος μαζί με το διαδίκτυο είναι το κανάλι διανομής του πολιτιστικού προϊόντος. Απλά χρειάζεται θωράκιση και προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων.

Ολοκληρώθηκε πριν λίγο καιρό, μια μεγάλη προσφορά από το «ΒΗΜΑ», όπου δίνατε 10 άλμπουμ σας της περιόδου 1970-1990. Πως κάνατε την επιλογή των 10 συγκεκριμένων δίσκων σας; Θεωρείτε ότι αυτοί είναι οι χαρακτηριστικότεροι και σπουδαιότεροι αυτής της πρώτης 20ετίας της δισκογραφίας σας; Θα μπορούσατε να επιλέξετε έναν από τους 10, ως τον πιο αγαπημένο σας για καθαρά συναισθηματικούς λόγους;
Γ.Ν.: Είναι σίγουρα δουλειές που με σημάδεψαν και με έχτισαν καλλιτεχνικά. Θα σας έλεγα τα Ρεμπέτικα. Ξέρετε ότι ως λαϊκός μουσικός έχω την αδυναμία μου.

Το δίσκο σας με τον Άκη Πάνου («Θέλω να τα πω»), τον "σκαλίσατε" αρκετά, μουσικά, ενορχηστρωτικά, ερμηνευτικά. Σε άλλους άρεσε πολύ το όλο αποτέλεσμα, ενώ άλλοι ενοχλήθηκαν, λέγοντας ότι δεν πρέπει να πειράζεται ένα κλασικό έργο. Τι θα τους απαντούσατε;
Γ.Ν.
: Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο ενός χαρισματικού καλλιτέχνη. Και η πρώτη ανάγνωση και η σημερινή έχει την αξία της. Καθένας κρατά αυτό που του ταιριάζει στο άκουσμα.

Να περιμένουμε νέο προσωπικό δίσκο με καινούρια τραγούδια; Κάτι είπε, σε συνέντευξή του, ο Χρήστος Νικολόπουλος, ότι δουλεύετε στο στούντιο μια νέα σας δουλειά. 
Γ.Ν.
: Με το Χρήστο είμαστε δεμένοι και πειραματιζόμαστε συνέχεια με πίστη στην αξία του λαϊκού τραγουδιού. Υπομονή και θα δείτε...

Το ρωτάω, γιατί ανήκετε σε εκείνους τους τραγουδιστές που βγάζουν δίσκο κάθε χρόνο και μάλιστα, εσείς, εκδίδετε, είτε με συμμετοχές, είτε με παραγωγές σας, και περισσότερους του ενός το χρόνο. Νομίζω, ότι, στη 40χρονη διαδρομή σας, μόνο μια χρονιά, το 1977, δεν βγάλατε προσωπικό δίσκο. Τι είναι αυτό που σας κάνει τόσο παραγωγικό;
Γ.Ν.: Η αγάπη γι’ αυτό που κάνω. Τετριμμένο αλλά αληθινό. Άλλωστε η ζωή είναι μικρή για να κάνεις όσα θες. Γι’ αυτό δε χάνουμε χρόνο...

 



Μέσα σε τόσες δεκαετίες έχετε τραγουδήσει τα περισσότερα είδη τραγουδιού. Θα σας χαρακτήριζα ως τον δεκαθλητή του ελληνικού τραγουδιού. Ποιο είναι πλέον το κυρίαρχο ζητούμενό σας δισκογραφικά, όσον αφορά νέο υλικό;
Γ.Ν.
: Να απευθυνθώ με αυθεντικότητα στον κόσμο, χωρίς να προδίδω την αισθητική μου.

Στους περισσότερους δίσκους σας παίζετε ο ίδιος αρκετά όργανα, από κιθάρα και μπουζούκι μέχρι τζουρά και ούτι. Σε συνδυασμό με παλιότερη δήλωσή σας, ότι είστε ένας μουσικός που τραγουδάει, να περιμένουμε κάποια στιγμή ένα δίσκο του μουσικού Νταλάρα, όπου μόνο θα παίζει διάφορα όργανα, θα σολάρει και θα αυτοσχεδιάζει πάνω σε δικά του οργανικά κομμάτια;
Γ.Ν.: Μου βάζετε ιδέες. Πάντως πιλοτικά αυτό έχει γίνει σε κάποιες παραγωγές και στις ζωντανές εμφανίσεις...

Ετοιμάζετε κάποια καινούρια παραγωγή για το χειμώνα; Ακούστηκαν φήμες, για κοινή σας εμφάνιση με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη στο «ΠΑΛΛΑΣ» και η δουλειά με τον Αλέξανδρο Καρόζα πάνω στον Καβάφη. Θα μας πείτε δυο λόγια γι’ αυτά τα μελλοντικά σας σχέδια; 
Γ.Ν.
: Ήσυχος δεν κάθομαι. Το πείραμα με τη μουσική και τους μουσικούς θα συνεχιστεί και τον επόμενο χειμώνα. Θεωρώ ότι σε μια δύσκολη για όλους συγκυρία οφείλουμε να προσφέρουμε κάτι που να ανοίγει ορίζοντες στον κόσμο.

Είστε ένας καλλιτέχνης που πάντα διατυπώνετε πολιτικό λόγο κι άποψη στις συνεντεύξεις σας. Αυτήν την περίοδο, που η σύζυγός σας είναι βουλευτής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αισθάνεστε το ίδιο ελεύθερος να εκφράσετε δημόσια μια θέση σας που πιθανόν να είναι αντιπολιτευτική ή νιώθετε ότι αυτολογοκρινόσαστε;
Γ.Ν.
: Καθένας τη δουλειά του. Η Άννα έχει τις απόψεις της, τις οποίες με παρρησία εκφράζει ως Βουλευτής. Εγώ έχω τις δικές μου,  τις οποίες πολλά χρόνια εκφράζω. Σε πολλά συμφωνούμε. Και κυρίως σε ένα. Στο ότι ο άνθρωπος πρέπει να είναι στο επίκεντρο της πολιτικής, αλλά και ότι η κάθε άποψη πρέπει να λέγεται ελευθέρα χωρίς φτιασίδια, έστω κι αν κοστίζει…είτε είσαι πολιτικός είτε μουσικός….

Ας πούμε, τι γνώμη έχετε για την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου και το ειρηνικό κίνημα των Αγανακτισμένων Πολιτών στο Σύνταγμα. Θα παίρνατε την κιθάρα σας να πάτε να τραγουδήσετε, έτσι, ανθρώπινα, φιλικά, αλλά και συμβολικά, ανάμεσά τους;
Γ.Ν.: Έλειπα όλο αυτό το διάστημα, αλλά κι εδώ να ήμουν δε νομίζω ότι θα κατέβαινα. Εγώ τα ‘χω πληρώσει τα ένσημα μου στις πορείες και τις διαμαρτυρίες, εδώ και χρόνια, είναι γνωστά αυτά. Άλλωστε εγώ έχω βήμα αν θέλω να μιλήσω - και μιλάω. Ας αφήσουμε χώρο να μιλήσουν κι οι άλλοι.. Πάντως έχει μια υγεία αυτό. Μαζί με το χάος και τα ευτράπελα, αυτό το "δεν αντέχουμε άλλο, κάντε κάτι" είναι το κέρδος! Και είναι σημαντικό που υπάρχει ακόμα τόση ανοχή... Κι ας λένε κάποιοι, δικαιολογημένα ίσως, ότι δεν υπάρχει ένα συγκροτημένο πολιτικό αίτημα.

Πρόσφατα η κόρη του Λοΐζου, η Μυρσίνη, απαγόρευσε το «Καλημέρα ήλιε», όπως κι όλα τα τραγούδια του πατέρα της (αρκετά από τα οποία τα έχετε ερμηνεύσει εσείς), να παίζονται στις κομματικές εκδηλώσεις του ΠΑΣΟΚ, όπως το ίδιο έπραξε κι ο Ηλίας Ανδριόπουλος, απαγορεύοντας το τραγούδι του «Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες». Πως κρίνετε αυτές τις κινήσεις; 
Γ.Ν.
: Η μουσική από ένα σημείο και πέρα ταξιδεύει μόνη της μακριά από απαγορευτικά και θύελλες.

Στις 12 Ιουλίου θα σας δούμε στο Βεάκειο Θέατρο, σε μια αφιλοκερδή συναυλία για τους σκοπούς του ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ. Τι θα ακούσουμε και θα απολαύσουμε από ένα τεράστιο ρεπερτόριο σαν το δικό σας;
Γ.Ν.: Προσπαθούμε μέσα από τη μουσική να στείλουμε το μήνυμα ότι η θέληση μπορεί να σώσει τη ζωή. Κι ότι η ζωή με όλα τα χρώματα και τα συναισθήματα είναι το υπέρτατο αγαθό.  Πάνω σε αυτό το συμβολισμό θα χτίσουμε το πρόγραμμά μας με μια σειρά από εκλεκτούς μουσικούς και σολίστες.  Ο Γιώργος Παπαχριστούδης πιάνο, ο Θανάσης Σοφράς μπάσο, ο Χρήστος Ζέρβας κιθάρες, ο  Δημήτρης Κωστόπουλος πλήκτρα, ο Γιώργος Μαρινάκης βιολί, ο Ντάσσο Κούρτι ακορντεόν, ο Αποστόλης Βαγγελάκης πνευστά, ο Ανδρέας Παπάς κρουστά, ο Πέτρος Κούρτης τύμπανα, ο Γιώργος Σκορδαλός λύρα. Μπουζούκι παίζουν ο Γιώργος Μάτσικας και ο Νίκος Μέρμηγκας.

Τα τελευταία χρόνια ο Μιχάλης Τζουγανάκης κι η Μελίνα  Ασλανίδου αποτελούν μόνιμους συνεργάτες σας. Το κάνατε αυτό πάντα – τουλάχιστον στα 35 χρόνια που εγώ σας παρακολουθώ – “κολλάγατε” με συνεργασίες για αρκετό διάστημα. Τι είναι αυτό που εκτιμάτε σ’ αυτούς του δυο συνεργάτες σας;
Γ.Ν.: Οι νέοι μουσικοί είναι η ζωή της ίδιας της μουσικής. Αλίμονο κι αν δεν τους δίναμε το βήμα. Άλλωστε η ίδια η εξέλιξη της ζωής το επιτάσσει. Τώρα αν με κάποιους απ’ αυτούς ταιριάζουν τα χνώτα, τότε έρχεται κι ο γάμος. Και κυρίως η βαθιά αγάπη κι εκτίμηση.

Είστε – ως καλλιτέχνης κι ως άνθρωπος - μακριά από τις ουσίες, ούτε καν πίνετε και καπνίζετε, παρότι ο χώρος του τραγουδιού “φημίζεται” - με τις εξαιρέσεις του πάντα βέβαια - για το αντίθετο! Από εκεί ξεκινά κι η ευαισθησία σας κι η προσφορά σας, μέσω αυτής της συναυλίας, για τη στήριξη της προσπάθειας του ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ; 
Γ.Ν.: Όταν είσαι καλλιτέχνης και ζεις σε μια κοινωνία δεν κλείνεις τα μάτια στα προβλήματά της. Αντίθετα προσπαθείς να δεις πως μπορείς να βοηθήσεις.  Η διαδικασία της απεξάρτησης έχει γίνει πλέον αποδεκτή από την κοινωνία καθώς βασίζεται στην επιστημονική γνώση. Άλλωστε, υπάρχουν πολλά κέντρα απεξάρτησης που εισφέρουν μεγάλο έργο. Όμως υπάρχει ακόμα προκατάληψη. Οφείλουμε να συνεχίσουμε την προσπάθεια για να πείσουμε κοινωνία και πολιτεία ότι ο εξαρτημένος είναι ασθενής. Γι’ αυτό και χρειάζεται η προσπάθεια που καταβάλλουν τα κέντρα απεξάρτησης να έχει περισσότερη ενίσχυση. Κι από την πολιτεία βέβαια, κι από την κοινωνία των πολιτών. Γι’ αυτό κι εμείς θα είμαστε στο Βεάκειο την Τρίτη….

Κοσμάς Βεκρής
Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ
Ναρκωτικά: Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση

Πως εμπλακήκατε και αφιερωθήκατε στην προσπάθεια  του ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ;
Κ.Β.: Μέσα από την ανάγκη να στηρίξουμε και να βοηθήσουμε  συγγενικά μας πρόσωπα στην απεξάρτησή τους.

Είναι μεγάλο, σε  ποσοστό, το πρόβλημα των ναρκωτικών στην Ελλάδα και ποιο είναι το ποσοστό αυτών που προσπαθούν να ξεφύγουν απ΄ αυτά, τουλάχιστον μέσα από το ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ;
Κ.Β.: Το πρόβλημα είναι μεγάλο και δεν κάνει διάκριση σε κοινωνικό-οικονομικά στρώματα ή γεωγραφικές περιοχές. Πέρα από τον ίδιο τον άνθρωπο που είναι στην εξάρτηση, υποφέρει και το στενό ή και ευρύτερο οικογενειακό του περιβάλλον. Χρειάζεται σίγουρα περισσότερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση ώστε να μην κρύβουν το πρόβλημα οι οικογένειες για χρόνια πριν ζητήσουν βοήθεια. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των χρηστών στην Ελλάδα. Πάντως στις μονάδες του ΚΕΘΕΑ μέσα στο 2010 έχουν απευθυνθεί πάνω από 3200 χρήστες παράνομων ουσιών και πάνω από 6100 συγγενικά πρόσωπα.
 
Εμείς, οι υπόλοιποι, ως άνθρωποι, ως πολίτες, ως γονείς, πώς  μπορούμε να προσφέρουμε ενάντια στη μάστιγα των ναρκωτικών;
Κ.Β.: Με ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και συμμετοχή σε προγράμματα πρόληψης, αλλά και με υποστήριξη των δράσεων των θεραπευτικών προγραμμάτων απεξάρτησης.
 
Διάβασα στο δελτίο τύπου, για τη συναυλία του Γιώργου Νταλάρα  στο  Βεάκειο (12/7) ότι αποδέχτηκε την πρόταση του ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ να προσφέρει μια μοναδική συναυλία όπου έσοδά της θα πάνε  υπέρ των σκοπών του συλλόγου. Γιατί επιλέξατε να προτείνετε στον συγκεκριμένο καλλιτέχνη;  Θεωρείτε, πως εκτός του ότι είναι ένας κορυφαίος ερμηνευτής του ελληνικού τραγουδιού, ανήκει και στους πιο κοινωνικά ευαίσθητους καλλιτέχνες και πολίτες;
Κ.Β.: Βέβαια και το πιστεύουμε γι΄ αυτό και τον επιλέξαμε και τον εμπιστευόμαστε.

Να μου πείτε  την γνώμη σας για  τον τραγουδιστή Γιώργο Νταλάρα. Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σας τραγούδι του, που θα θέλατε να ακούσετε οπωσδήποτε στο Βεάκειο;
Κ.Β.
: Είναι ένας μεγάλος και σημαντικός καλλιτέχνης με μεγάλη απήχηση στο κόσμο και σε όλες τις ηλικίες. Αγαπημένα τραγούδια είναι: Έχω έναν καφενέ, Εγώ θα σου μιλώ με τα τραγούδια μου, Τα βεγγαλικά σου μάτια, Ο μέτοικος  κ.λ.π.


Φωτογραφίες: Δημήτρης Κοιλαλούς, Papadakis Photo Press Agency, Χάρης Ακριβιάδης (www.fotobox.gr), Χρύσα Σωφρονά

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #13 Τάσος Π. Καραντής ... e-orfeas.gr 30-07-2011 22:47
Παραθέτοντας Antonis Asonitis:
Υ.Γ. Κύριε Καραντή, οι απαντήσεις του Γ.Νταλάρα στη συγκεκριμένη συνέντευξη ήταν πράγματι λακωνικές. Γεγονός το οποίο νομίζω πως είναι σπάνιο. Συνήθως δεν σταματάει να μιλάει..
Αγαπητέ κύριε Ασωνίτη,
Έχετε δίκιο για την παρατήρησή σας, για τις λακωνικές του απαντήσεις. Κι εδώ στον «ΟΡΦΕΑ» (σε δυο άλλες παλιότερες συνεντεύξεις του), αλλά και για ένα άλλο περιοδικό («ΑΥΛΑΙΑ» της Θεσσαλονίκης), που του είχα πάρει συνέντευξη, ήταν ο εύγλωττος Νταλάρας που ξέρουμε. Τι να σας πω; Εγώ τον ρώτησα όσα περισσότερα μπορούσα(17 ερωτήσεις). Από εκεί και πέρα, παίζουν πολλοί παράγοντες ρόλο, η διάθεση της στιγμής, η χρονική συγκυρία, «οι τόνοι λάσπης» που γράφονται, όλα παίζουν το ρόλο τους… Πάντως αν και λακωνικός, όπως επισημαίνω και στην εισαγωγή μου, δε λείπει η γνωστή του ευθύτητα. Πολλές φορές, μια φράση λέει πολύ περισσότερα από μια φλύαρη παράγραφο που τα … γυροφέρνει … Κι υπάρχουν τέτοιες εύστοχες λακωνικές απαντήσεις του νομίζω.
Παράθεση
 
 
0 #12 Antonis Asonitis 30-07-2011 12:00
Παραθέτοντας Harrys Vlastakis ... via Facebook:
Αυτός ο άνθρωπος δεν ξεκαβαλάει ποτέ... εμετική αυταρέσκεια και υπέρτατη αλαζονεία. Γιατί του δίνετε λόγο; Ούτως ή άλλως δεν έχει κάτι καινούριο να δώσει.


Κύριε Βλαστάκη,
Όταν καταφέρετε να πραγματοποιήσετε τα μισά από όλα όσα έκανε ο Νταλάρας, να πάρετε τις μισές πρωτοβουλίες από όσες πήρε ο Νταλάρας σαν μουσικός αλλά και σαν πολίτης, να ζήσετε γενικά μέσα από τη μουσική τα μισά από όσα έχει ζήσει ο Νταλάρας όλα αυτά τα χρόνια (ενώ παράλληλα πέρα από τις επαγγελματικές δυσκολίες, πρέπει να αντιπαρατεθείτε και σε τόνους λάσπης)...
...εύχομαι από καρδιάς να έχετε μηδενική αυταρέσκεια, μηδενική αλαζονεία και προπάντων να μην έχετε καμία σχέση με "καλάμια".

Κρίνοντας όμως από τα σχόλιά σας που μόλις διάβασα, δεν τρέφω πολλές ελπίδες για τίποτα από τα παραπάνω.
Γιατί τα συγκεκριμένα σχόλια ψυχογραφούν εσάς τον ίδιο, όχι τον Νταλάρα.

Παρόλα αυτά δώστε μου το δικαίωμα να έχω ριζικά αντίθετη άποψη από εσάς και να χαίρομαι που μετά από αρκετούς μήνες, διαβάζω μία καινούρια (έστω "mini", όπως την αποκαλείτε) συνέντευξη ενός αγαπημένου μου καλλιτέχνη.

Υ.Γ. Κύριε Καραντή, οι απαντήσεις του Γ.Νταλάρα στη συγκεκριμένη συνέντευξη ήταν πράγματι λακωνικές. Γεγονός το οποίο νομίζω πως είναι σπάνιο. Συνήθως δεν σταματάει να μιλάει..
Παράθεση
 
 
0 #11 Τάσος Π. Καραντής ... e-orfeas.gr 28-07-2011 10:22
Παραθέτοντας Σωτηρης:
Τι να μας πει τωρα ο Νταλάρας; Πρώτος στις δημόσιες σχέσεις αλλά μέχρι εκεί κ τι θα πει δίνουμε σε όλους βήμα; ...
Αγαπητέ φίλε,
Στον «ΟΡΦΕΑ» τη φράση «δίνουμε σε όλους βήμα» και τη λέμε και την κάνουμε πράξη! Μπορείς να το διαπιστώσεις από τις 200 τόσες συνεντεύξεις μας, που έχουν μπει όλες – ισότιμα – εξώφυλλα. Περιλαμβάνουν όλων των «μεγεθών» ονόματα κι απ’ όλα τα είδη και τις τάσεις του ελληνικού τραγουδιού. Επίσης, έχουμε ειδική ενότητα («νέα πρόσωπα») γι’ αυτούς που βγαίνουν πρώτη φορά στη δισκογραφία, αλλά, ακόμα, και γι’ αυτούς που δεν έχουν βγάλει καν δίσκο («εραστές του ονείρου»), όπου τους δίνουμε την ευκαιρία να παρουσιάσουν δείγμα της δουλειάς του και να καταθέσουν τις απόψεις τους μέσα από συνεντεύξεις τους. Όλοι λοιπόν χωράνε και μπαίνουν στον «ΟΡΦΕΑ», γιατί αυτός είναι ο ρόλος ενός μουσικού περιοδικού.
Παράθεση
 
 
-1 #10 Σωτηρης 28-07-2011 02:09
Τι να μας πει τωρα ο Νταλάρας; Πρώτος στις δημόσιες σχέσεις αλλά μέχρι εκεί κ τι θα πει δίνουμε σε όλους βήμα; Εννοειται πως ειναι σωστο αυτο αλλα να γινεται οχι μονο να λέγεται
αν εισαι λοιπον Νταλάρας έχεις το ελεύθερο να πεις ότι θες όπου το θες προβάλλονται όμως μόνο κάποια πρόσωπα του γνωστού κυκλώματος μεγαλοτραγουδιστών κ κάποιων που νομίζουν πως τραγουδάνε (στυλ Ρουβά, Βανδή κ.τ.λ)
Παράθεση
 
 
-1 #9 Τάσος Π. Καραντής ... e-orfeas.gr 11-07-2011 01:17
Κύριε Βλαστάκη, η συνέντευξη δεν είναι μίνι, περιλαμβάνει δεκαεπτά ερωτήσεις. Το πως απαντά ένας καλλιτέχνης δεν είναι δική μας ευθύνη. Ο Ορφέας δημοσιεύει πάντα, χωρίς εξαίρεση, το σύνολο των απαντήσεων σε κάθε συνέντευξη, απολύτως αυτούσιων όπως ακριβώς έχουν δοθεί από τον κάθε καλλιτέχνη. Επίσης, δεν υπάρχει καμμία δημοσιογραφική δεοντολογία που να λέει πως κόβεται μια συνέντευξη που περιλαμβάνει συνοπτικές και συμπυκνωμένες απαντήσεις. Μία απάντηση μιας γραμμής μπορεί να κρύβει ουσία ενός κειμένου και την οποία ο καθένας μπορεί να ανακαλύψει. Για τα άξια προσοχής που αναφέρετε, θεωρούμε πως υπάρχουν πολλά και τα οποία περιγράφονται επαρκώς στην εισαγωγή του κειμένου, μπορείτε να ανατρέξετε σε αυτά. Ως Ορφέας δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι άλλο. Δε σας άρεσε; Γυρίστε σελίδα. Είναι επιλογή μας η δημοσίευση της συγκεκριμένης συνέντευξης και επιλογή του κάθε αναγνώστη να τη διαβάσει και να βγάλει και τα συμπεράσματά του ή να μην το πράξει.
Παράθεση
 
 
0 #8 χαρης β. 11-07-2011 00:10
Παραθέτοντας Harrys Vlastakis ... via Facebook:
Μην χειρίζεστε τον όρο Δημοκρατία για το βήμα αυτών που μας ισοπέδωσαν τόσες δεκαετίες...κρίμα.

Δεν απαίτησα να μην δώσετε λόγο στον Νταλάρα.Ρώτησα γιατί του δίνεται λόγο,σ'ένα ανεξάρτητο(θέλω να πιστεύω) ηλεκτρονικό περιοδικό,όταν ο λόγος του είναι ανύπαρκτος.Διαβάστε προσεκτικά και μην το πάτε αλλού το θέμα κύριε Καραντή.Επίσης σας παρακαλώ να μου δείξετε σε ποιό σημείο της μίνι συνέντευξης λέγεται κάτι άξιο προσοχής-καλλιτεχνικά πάντα,μια που είστε δημοσιογράφος.
Παράθεση
 
 
-1 #7 Harrys Vlastakis ... via Facebook 11-07-2011 00:01
Μην χειρίζεστε τον όρο Δημοκρατία για το βήμα αυτών που μας ισοπέδωσαν τόσες δεκαετίες...κρίμα.
Παράθεση
 
 
+1 #6 Τάσος Π. Καραντής ... e-orfeas.gr 10-07-2011 23:50
Παραθέτοντας Harrys Vlastakis ... via Facebook:
Aν θεωρείτε ότι υπάρχει σ 'αυτήν τη μίνι συνέντευξη "λόγος που μετράει",...
Κύριε Βλαστάκη, είναι δικαίωμά σας να μη σας αρεσει η συνέντευξή του. Αλλά, να απαιτείτε από ένα μουσικό περιοδικό - επειδή δεν θέλετε ΕΣΕΙΣ να μη δίνει τον λόγο -μέσω μιας συνέντευξης - σε έναν καλλιτέχνη; Νομίζω, θα ξέρετε, τέτοιες πρακτικές αποκλεισμού απο ποια πολιτικά καθεστώτα εφαρμόστηκαν και πως ονομάζονταν αυτά...
Παράθεση
 
 
+1 #5 Δώρα Παπαδοπούλου ... e-orfeas.gr 10-07-2011 23:48
Παραθέτοντας Harrys Vlastakis ... via Facebook:
Aν θεωρείτε ότι υπάρχει σ 'αυτήν τη μίνι συνέντευξη "λόγος που μετράει"...
Αγαπητέ αναγνώστη, ως προς το ότι αυτά που διαβάσατε δε σας φαίνονται σημαντικά, δε θα συμφωνήσουμε, διότι έχουμε άλλη άποψη. Ωστόσο είναι μία συνέντευξη ανοιχτή προς όλους. Ρωτήθηκε, απάντησε όπως έκρινε και ας βγάλει ο κάθε αναγνώστης τα συμπεράσματά του. Ως προς το "λόγος που μετράει" όμως που θέτετε, θα σας πω ξανά πως στον Ορφέα ο λόγος κάθε καλλιτέχνη μετράει. Όπως και ο κάθε λόγος πρέπει να μετράει. Έχει τη σημασία του, τη βαρύτητα του και πρέπει να βρίσκει τρόπο να αρθρώνεται. Εσείς τον εισπράτετε έτσι, κάποιος άλλος θα τον εισπράξει διαφορετικά. Η σιωπή δεν είναι καθόλου χρυσός όταν επιβάλλεται.
Παράθεση
 
 
-1 #4 Harrys Vlastakis ... via Facebook 10-07-2011 23:01
Aν θεωρείτε ότι υπάρχει σ 'αυτήν τη μίνι συνέντευξη "λόγος που μετράει",παρακαλώ πείτε μου που είναι, γιατί εγώ δεν είδα παρά μόνο αλαζονικές και ναρκισσιστικές τυποποιημένες δηλώσεις του Νταλάριου μικρόκοσμου. Όσον αφορά το χειροκρότημα,είναι δείγμα φυσικά θαυμασμού που το συναντάμε από ένα γήπεδο,σ'ένα πλατό μεσημεριανής εκπομπής,από μια μουσική σκηνή έως σε μια ρωμαϊκή αρένα και ούτω κάθε εξής..."
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Είμαστε κάτι ξεχαρβαλωμένες κιθάρες.
Κώστας Καρυωτάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

23/9/1971 Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Το Βήμα" το τελευταίο ποίημα του Γεωργίου Σεφέρη, τρεις ημέρες μετά το θάνατό του

ΤΥΧΑΙΑ TAGS