140 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
16.07.2019
Ορφέας | Main Feed
Τάσος Π. Καραντής

Η Καίτη Γαρμπή, από τον προηγούμενο κιόλας δίσκο της («Καινούρια εγώ»/2008), ξεκίνησε μια στροφή στην καριέρα, τη δισκογραφία και το ρεπερτόριό της, όπου, με τη νέα της δουλειά («Παζλ»/2011), που μόλις κυκλοφόρησε, κατά τη γνώμη μου, γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρη, μέσα από έναν πραγματικά πολύ καλό δίσκο. Υπεύθυνος για όλα αυτά είναι ο συνθέτης Νίκος Αντύπας. Η Καίτη Γαρμπή μου είπε ότι ερωτεύτηκε τα τραγούδια του «Παζλ», κι εγώ, ομολογώ, ότι αγάπησα αυτόν το δίσκο της.  Με αφορμή λοιπόν τον καινούριο της δίσκο, είχα τη μεγάλη χαρά να μιλήσω μαζί της και να αισθανθώ από τα λόγια της, την ίδια ζεστασιά που εκπέμπει κι όταν τραγουδάει. Εύχομαι το ίδιο να αισθανθείτε κι εσείς διαβάζοντας αυτή τη συνέντευξη και, κυρίως, ακούγοντας το εξαιρετικό «Πάζλ» της.

Ξεκίνησες πολύ μικρή επαγγελματικά το τραγούδι, με ζωντανές εμφανίσεις μαζί με την αδερφή σου Λιάνα, ως «Αδελφές Γαρμπή». Πως από τόσο νωρίς και τόσο κατασταλαγμένα -  με επαγγελματικές εμφανίσεις – γεννήθηκε η αγάπη σου για το τραγούδι και πάρθηκε κι η απόφαση για επαγγελματική ενασχόληση με αυτό;
Καίτη Γαρμπή
: Γεννηθήκαμε η αδερφή μου κ εγώ μέσα στη μουσική, μιας και η μαμά και ο μπαμπάς τραγουδούσαν υπέροχα (ερασιτεχνικά), ο δε μπαμπάς έπαιζε εξαιρετικά ακορντεόν και φυσαρμόνικα. Κάθε απόγευμα καθόμασταν κοντά του και με τη συνοδεία  του ακορντεόν, μας μάθαινε ιταλικά τραγούδια κρατώντας την δεύτερη φωνή, το σεκόντο. Συχνά έμπαινε κι η μαμά μουρμουρίζοντας πότε την πρώτη, πότε τη β’ φωνή. Έτσι αγαπήσαμε το τραγούδι και μέσω της αδερφής μου που τραγούδησε ένα απόγευμα στα “ταλέντα” του Οικονομίδη και βγήκε πρώτη, ξεκίνησε η καριέρα μας με εμφανίσεις σε παιδικές εκπομπές, τραγούδια σε παιδικές διαφημίσεις και το πρώτο δισκάκι 45 στροφών από την εταιρία ΜΙΝΟΣ. Ήμασταν 5 χρονών η Λιάνα και 7μίση εγώ. Δεν επιλέξαμε συνειδητά να γίνουμε τραγουδίστριες. Ήταν το τυχερό μας θα έλεγα...

Ξεκινώντας στα τέλη των ‘80ς τη σόλο καριέρα σου, διαισθανόσουν την επιτυχία που θα ερχόταν πολύ σύντομα;
Κ.Γ.: Ονειρευόμουν να κάνω δισκογραφία με σημαντικούς δημιουργούς και συνεργασίες με καλλιτέχνες που θαύμαζα. Δεν ήξερα πότε θα γίνουν τα όνειρα πραγματικότητα, ούτε και πως...

Είσαι η εμπορικότερη (με χρυσή και πλατινένια δισκογραφία) και μια από της δημοφιλέστερες τραγουδίστριες της τελευταίας 20ετίας. Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σημείο στην καριέρα σου και στην δισκογραφία σου, που, πιστεύεις, ότι σε εκτίναξε;
Κ.Γ.
: Η καριέρα μου χτίστηκε σιγά - σιγά, πάνω σε γερά θεμέλια. Από τον πρώτο μου δίσκο “Πρόβα” και καθ’ όλη τη διάρκεια των επόμενων δισκογραφικών μου χρόνων, είχα την τύχη να πω ωραία τραγούδια και από νέους δημιουργούς και από καταξιωμένους. Ο Κώστας Τουρνάς, ο Αντώνης Βαρδής, ο Γιώργος Θεοφάνους, ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Δημήτρης Κοντόπουλος, οι Πήγασσος, όλοι αυτοί οι σπουδαίοι δημιουργοί, όλα αυτά τα καλά τραγούδια, μαζί με την αναγνωρισιμότητα της φωνής μου, την ειλικρίνειά μου, το σεβασμό μου προς το κοινό, την αγάπη μου, το πάθος και τον ενθουσιασμό μου σε κάθε δουλειά μου, δισκογραφική και live, ακόμα και η Eurovision, έγιναν τα σκαλοπάτια που πατούσα ανεβαίνοντας προς την κορυφή. Η αποκλειστική συνεργασία μου με τον Φοίβο και ο δίσκος “Αρχίζω Πόλεμο”, ήταν η αρχή της μεγάλης επιτυχίας που θα με έφτανε στην κορυφή 4 χρόνια αργότερα με το δίσκο “Το Κάτι”. Και οι δύο αυτοί δίσκοι, συνέπεσαν με 2 πολύ επιτυχημένες εμφανίσεις μου στην Θεσσαλονίκη (και οι 2), η πρώτη με τον Αντώνη Ρέμο, τον Διονύση Σχοινά και τον Λιβιεράτο και η δεύτερη, αμέσως μετά τη γέννηση του παιδιού μου, με τον Σάκη Ρουβά.

Βλέποντας τη δισκογραφία σου, ξεχωρίζουν, από πλευράς των υψηλότερων πωλήσεων, τρεις δίσκοι σου, με χρονολογική, σειρά οι: «Αρχίζω πόλεμο»(1996), «Ευαισθησίες» (1997) & «Το κάτι» (2000). Είναι οι ίδιοι που ξεχωρίζουν και μέσα σου, ή θα εσύ θα ανέφερες κάποιους άλλους;
Κ.Γ.: Θα ανέφερα το “Ατόφιο Χρυσάφι”, το “Δώρο Θεού”, τις “Έμμονες Ιδέες” και το “Πως Αλλάζει ο Καιρός”. Μέσα σ’ αυτούς τους δίσκους υπάρχουν εξαιρετικά τραγούδια, από τα ωραιότερα τραγούδια που έχω ερμηνεύσει.

Και ποια είναι τα τραγούδια σου εκείνα που μέσα τους βρίσκεται 100% η Καίτη;
Κ.Γ.: Είναι πολλά, πάρα πολλά, και είναι τραγούδια που ερμήνευσα φορτισμένη συναισθηματικά με χαμηλό ή και καθόλου φωτισμό μέσα στο στούντιο. Είναι αυτά που ακούγονται διαφορετικά...

Τα γνωστότερα σουξέ σου, τα έχει υπογράψει ο Φοίβος. Θα έλεγες πως είναι ο συνθέτης που σ’ έχει καθορίσει, από πλευράς επιτυχιών;
Κ.Γ.: Φυσικά! Η καριέρα μου εκτινάχτηκε όταν συνεργάστηκα με τον Φοίβο, έναν υπερταλαντούχο συνθέτη, στιχουργό, με τον οποίο κάναμε τραγούδια – πρόταση, για εκείνη την εποχή, “ξανασυστήνοντας” το χασάπικο και τραγουδώντας ρούμπες με διπλά ρεφρέν, κάτι εντελώς καινούργιο για τότε. Με τον Φοίβο και με όλους όσους συνεργαστήκαμε ζήσαμε τις καλές εποχές της δισκογραφίας.

Με ποιους άλλους συνθέτες θα έλεγες πως έχει ταιριάξει καλύτερα η καλλιτεχνική χημεία σας;
Κ.Γ.: Ιδανικά με τον Νίκο Αντύπα.

Από τις live συνεργασίες σου, όλα αυτά τα χρόνια, σε ποιες θα στεκόσουν περισσότερο; Ποιες είναι δηλαδή αυτές που θεωρείς τις σημαντικότερες;
Κ.Γ.: Σημαντικότερες, με καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία, αλλά και άψογης συνεργασίας, θα έλεγα τις συνεργασίες μου με την Άννα Βίσση, τον Πασχάλη Τερζή, τον Βασίλη Καρρά, τον Νότη Σφακιανάκη και τον Σάκη Ρουβά.

Διαθέτεις φωνή κι έχεις εκφραστικότητα στις ερμηνείες σου, αλλά έχεις κι ομορφιά και λάμψη. Θεωρείς ότι κι αυτά τα στοιχεία είναι απαραίτητα για την επιτυχία μιας τραγουδίστριας, πέρα, φυσικά, από το ρεπερτόριο;
Κ.Γ.
: Στη δουλειά τη δική μου προτεραιότητα είναι να έχεις φωνή, ήθος, ταλέντο και προσωπικότητα, σαφώς η ομορφιά είναι ένα συν ...  η ομορφιά και η λάμψη είναι στοιχεία απαραίτητα για κάθε γυναίκα κι όχι μόνο για την γυναίκα - τραγουδίστρια. Η ομορφιά κατακτά ανθρώπους, η ομορφιά είναι αλήθεια και η αλήθεια ομορφιά.

Όλοι αναφέρονται για την ζεστασιά του χαρακτήρα σου. Νομίζεις ότι σ’ αυτήν οφείλεται η ζεστασιά της χροιάς της φωνής σου κι η αλήθεια κι η εκφραστικότητα που έχουν οι ερμηνείες σου; Δηλαδή παίζει ρόλο κι ο χαρακτήρας, ή, το τραγούδι, ως τέχνη της φωνής, είναι κάτι ανεξάρτητο από το ποιόν ενός ανθρώπου;
Κ.Γ.: Η χροιά πιστεύω πως έχει να κάνει με το D.N.A., η εκφραστικότητα και η ερμηνεία, είναι άμεσα συνδεδεμένες με το χαρακτήρα και το ποιόν ενός ανθρώπου. Το φωνητικό όργανο είσαι εσύ, είναι η έκφραση της προσωπικότητας σου, του τρόπου σκέψης σου και της ψυχής σου.

Είστε μουσική οικογένεια. Εσύ, ο σύζυγός σου, ο Διονύσης Σχοινάς, ο γιος σου, που, διαβάζω, πηγαίνει ωδείο και μαθαίνει πιάνο. Συναποφασίζετε το κάθε σας καλλιτεχνικό βήμα, το δικό σου και του Διονύση από κοινού, ή ο καθένας ακολουθεί μόνο το δικό του αισθητήριο;
Κ.Γ.
: Το μεγαλύτερο μέρος της μέρας το σπίτι πλημμυρίζει μουσική, από τους υπολογιστές των αγοριών, από το πιάνο του Δημήτρη, από την κιθάρα του Διονύση και τις φωνές μας, όταν τυχαίνει να έχουμε ταυτόχρονα και οι 3 την ίδια καλή διάθεση. Με τον Διονύση συζητάμε πολύ για τις δουλειές μας και σεβόμαστε ο ένας την φυσικά καλοπροαίρετη κριτική και άποψη του άλλου, όπως και το δικαίωμα να κάνει ο καθένας εντέλει αυτό που τον γεμίζει και τον ευχαριστεί.

Το 1993 εκπροσώπησες την Ελλάδα στη Eurovision. Τα τελευταία χρόνια, από μια μερίδα της κριτικής, απαξιώνεται ο θεσμός, τον ονομάζουν πανηγύρι. Θα ήθελα την άποψή σου, όπως και για το τραγούδι(“Watch my dance”) που θα πουν ο Λουκάς Γιώρκας κι ο Stereo Mike και θα μας εκπροσωπήσει φέτος στη Γερμανία.
Κ.Γ.
: H Eurovision είναι αναμφισβήτητα ένα τεράστιο καλλιτεχνικό γεγονός. Μπαίνει στην 6η δεκαετία της με επιτυχία, κάνοντας κάθε χρόνο σαρωτική τηλεθέαση! Είτε αρέσει, είτε δεν αρέσει, είναι σίγουρο πως όποιος την παρακολουθήσει, θα περάσει καλά! Η Eurovision είναι η γιορτή της μουσικής, είναι η ευγενής άμιλλα, είναι η συμφιλίωση των χωρών, είναι η προβολή της κάθε χώρας με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο, στην διεθνή κοινή γνώμη. Για μια βραδιά το χρόνο, αξίζει να σταματήσουμε τη γκρίνια και τη μουρμούρα και να στείλουμε θετική ενέργεια στην ελληνική αποστολή και στα παιδιά, τον Λούκα Γιώρκα και τον Stereo Mike, με την ευχή να βρεθούν στην καλύτερη στιγμή τους και να χαρίσουν τη μεγαλύτερη διάκριση στην Ελλάδα μας, τη χώρα του φωτός.

 


 

Το 2008 εγκαινίασες τη συνεργασία σου με το Νίκο Αντύπα, μέσα από το δίσκο «Καινούρια εγώ». Πως προέκυψε;
Κ.Γ.: Ήταν μια φωτισμένη στιγμή ενός εξαίρετου μουσικού, του Παναγιώτη Στεργίου, στο στούντιο, να μου προτείνει να με φέρει σε επαφή με τον Νίκο Αντύπα. Πίστευε πως ήταν η κατάλληλη στιγμή να κάνω αλλαγή στο ρεπερτόριο μου ξεκινώντας με έναν από τους σημαντικότερους δημιουργούς του έντεχνου χώρου. Το θεώρησα πολύ δύσκολο, τελικά όμως την επόμενη κιόλας μέρα ο Νίκος Αντύπας ζήτησε να του τηλεφωνήσω και με αυτό το τηλεφώνημα άλλαξε, όχι μόνο το ρεπερτόριο μου, αλλά και η ζωή μου. Ο Νίκος Αντύπας μου έβγαλε τον καλύτερο μου εαυτό ως καλλιτέχνη και τον ευγνωμονώ για αυτό.

Όλοι μίλησαν για μια νέα φάση στην καριέρα σου, όπου από το ποπ και τους λαϊκούς δρόμους πέρασες στο έντεχνο. Εσύ πως θα χαρακτήριζες αυτό το διαφορετικό προφίλ σου;
Κ.Γ.: Είναι η εξέλιξη μου, εγώ και η φίλη μου η φωνή μου μεγαλώνουμε μαζί, πιστεύουμε ότι είμαστε λαϊκές τραγουδίστριες, όμως ο Νίκος Αντύπας κατάφερε να μας βγάλει στα 11 τραγούδια του 11 διαφορετικούς τρόπους έκφρασης και ερμηνείας. Ήξερα πως ήμουν έτοιμη, πως είχε φτάσει η στιγμή μου και η ευκαιρία ερχόταν με τα τραγούδια του. Είχα πλήρη επίγνωση του τι μπορώ να κάνω. Δεν ήξερα πως θα με δεχτεί το κοινό.

Και τώρα ήρθε το «Πάζλ», πάλι με τον Νίκο Αντύπα μετά από σχεδόν 2 χρόνια από την προηγούμενη δουλειά σας. Μου ακούγεται μια πολύ προσεγμένη και δουλεμένη δουλειά, δουλέψατε πολύ και για πολύ χρονικό διάστημα στο στούντιο. Πως χτίστηκε;
Κ.Γ.: Δουλέψαμε πολύ, δοκιμάσαμε αρκετά τραγούδια θέλοντας να δούμε πως ταιριάζουν στη φωνή μου και στο ύφος του δίσκου. Ο Νίκος σε όλη τη διάρκεια των ηχογραφήσεων ήταν απαιτητικός και απόλυτος σ’ αυτό που ήθελε να ακούσει από μένα. Δε μου άφησε τίποτα πίσω από το οποίο μπορούσα να κρυφτώ. Αυτή όμως η αντιμετώπιση, μου δραστηριοποίησε όλη μου την ενέργεια και μ’ έκανε να νιώσω ασφαλής στα χέρια του και να τον εμπιστευτώ απόλυτα!

Κατά τη γνώμη μου, να το πω εντελώς απλά, είναι ο καλύτερος δίσκος σου! Ενώ είσαι εσύ, με την ωραία φωνή σου και την εκφραστικότητά σου, ταυτόχρονα, έχεις πετύχει να βγάλεις, ερμηνευτικά, την πιο ώριμη μέχρι σήμερα Καίτη Γαρμπή. Τι ήταν αυτό που σε έκανε να καταθέσεις αυτές τις εκπληκτικές ερμηνείες στη νέα σου αυτή δουλειά;
Κ.Γ.: Ερωτεύτηκα τα τραγούδια! Το νόημα των λέξεων, η μελωδία, η μεγαλοπρεπής ενορχήστρωση, όλα αυτά μου δημιούργησαν έντονα συναισθήματα πάθους, ρομαντισμού, πόνου ως και απόλυτου έρωτα. Η φωνή μας είναι ένα όργανο που βρίσκεται μέσα στο σώμα μας και περνάει τις ίδιες συναισθηματικές διαδικασίες που περνάμε και εμείς. Ότι περνούσε από την καρδιά μου, το σώμα μου και το μυαλό μου την ώρα της ηχογράφησης, πέρασε κι από την φωνή μου δίνοντας της το κατάλληλο ηχόχρωμα...

Οι στίχοι του Μάνου Ελευθερίου και της Βίκυς Γεροθόδωρου πως προέκυψαν στο κόνσεπτ;
Κ.Γ.: Λόγω της φιλίας του Νίκου Αντύπα με τον ποιητή Μάνο Ελευθερίου και της βαθιάς εκτίμησης που τρέφει ο ένας για τον άλλον τόσα χρόνια. Όσο για την Βίκυ, θεωρώ πως στις “Σκέψεις” έδωσε την καλύτερη της στιχουργική στιγμή.

Ποιοι είναι οι “αινιγματικοί” GML που υπογράφουν, βασικά, τους πολύ καλούς, ομολογουμένως, στίχους του «Παζλ»; 
Κ.Γ.: Ένας δημιουργός που υπογράφει με ψευδώνυμο θα έχει σίγουρα τους λόγους του και ‘γω οφείλω να τους σεβαστώ, κρατώντας την ανωνυμία του.

Το «Παζλ» δόθηκε δωρεάν από το www.in.gr. Γιατί πήρες αυτήν την απόφαση να το δώσεις δωρεάν από το ιντερνέτ;
Κ.Γ.: Θέλοντας πάντα να κάνω πρωτοποριακές κινήσεις, επέλεξα το ιντερνέτ ως τον πιο γρήγορο τρόπο για να φτάσουν τα τραγούδια μου χωρίς κόστος στο κοινό.

Νέο cd σε νέα εταιρεία, από τη SONY στη UNIVERSAL. Πως και γιατί προέκυψε αυτή η ”μεταγραφή”;
Κ.Γ.: 21 χρόνια έζησα με τους ανθρώπους της Sony τις καλύτερες στιγμές, και της Sony και της δισκογραφίας. Τους αγαπώ πάρα πολύ, το ίδιο πιστεύω και εκείνοι. Η αλλαγή σ’ αυτή τη φάση της καριέρας μου ήταν απαραίτητη, χαίρομαι που γνωρίζω και συνεργάζομαι με νέους ανθρώπους που αγκαλιάσαν και μένα και τη δουλειά μου αμέσως και με έκαναν να αισθανθώ “σαν στο σπίτι μου”.

Μετά την κυκλοφορία του δίσκου σου στα δισκοπωλεία, να αναμένουμε και την κυκλοφορία του από μεγάλη Κυριακάτικη εφημερίδα, ή προτιμάς τον παλιό κλασικό τρόπο, της διάθεσής του από τα δισκοπωλεία;
Κ.Γ.: Θέλω τα τραγούδια μου να φτάσουν στον κόσμο! Τα δισκοπωλεία είναι ο παλιός κλασικός τρόπος που μου αρέσει γιατί είμαι ρομαντική, όμως παράλληλα θα μπορούσε να γίνει και κυκλοφορία από μια μεγάλη Κυριακάτικη εφημερίδα, ώστε να μπει το cd σε 100.000 σπίτια. Είμαστε σε διαπραγματεύσεις ήδη, θα δούμε...

Να ολοκληρώσουμε την κουβέντα μας, με αυτό που θα θέλαμε να μάθουμε όλοι. Που και πότε θα απολαύσουμε ζωντανά το «Παζλ»;
Κ.Γ.: Είναι επιθυμία μου να παρουσιάσω μια μουσική παράσταση. Είναι επιθυμία χρόνων, η ευκαιρία όμως μου δίνεται τώρα με τα τραγούδια του Νίκου Αντύπα και με τον ίδιο στο πλάι μου, να συναποφασίζουμε το κάθε καλλιτεχνικό μου βήμα. Ο Νίκος, μαζί με έναν αγαπημένο σκηνοθέτη (δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα το όνομα του) και ΄γω. Ονειρεύομαι ένα χώρο ζεστό, όχι μεγάλο, είδαμε το χειμώνα κάποιους χώρους και θα συνεχίσουμε μετά το Πάσχα να ψάχνουμε να βρούμε το ιδανικό.

Επισκεφτείτε

www.kaitigarbi.net

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το λαϊκό τραγούδι κάθεται απ’ έξω κρυώνει και πονάει και λεφτά δεν έχει να πληρώσει να μπει μέσα.
Θωμάς Γκόρπας

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.