109 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
23.02.2019
Ορφέας | Main Feed
Καλή Βανδώρου

Μια συνέντευξη με την Ευριδίκη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια συνέντευξη της «σειράς». Κι αυτό γιατί, η συγκεκριμένη τραγουδίστρια θεωρείται πλέον σταθερή αξία, αφού έχει πίσω της είκοσι χρόνια γεμάτα με επιτυχίες, εναλλαγές και γενικά, απίστευτες εμπειρίες. Έτσι, στις επόμενες γραμμές ξετυλίγονται κάποιες από τις σημαντικότερες στιγμές στην καλλιτεχνική της πορεία, όπως και μελλοντικά σχέδια.  Και μαθαίνοντας τους συνεργάτες της επόμενης δισκογραφικής της δουλειάς, ένα είναι το σίγουρο: η Ευριδίκη θα μας συντροφεύει βρισκόμενη στην πρώτη γραμμή για τουλάχιστον άλλη μία εικοσαετία!
 
Στο δελτίο τύπου για το club του Σταυρού του Νότου, αναφέρεται πως, μαζί με τον Δημήτρη Κοργιαλά και τους Όναρ θα γίνει ένα πραγματικό πάρτυ. Πείτε μας δυο λόγια για αυτή σας την συνεργασία.
Ευριδίκη: Κάθε συνεργασία που γίνεται με τόσο κέφι, με τόση όρεξη για καινούργια πράγματα μέσα από τη δημιουργικότητα που εκφράζει τον καθένα μας και την αγάπη μας που είναι δεδομένη για τη μουσική, είναι ένα πάρτυ για μας... μια μικρή γιορτή! Με τον Δημήτρη κάνουμε κοινές εμφανίσεις καιρό τώρα, γι αυτόν ακριβώς τον λόγο... δεν υποκύπτουμε σε πρέπει, σε μη, σε τίποτα που να μας βάζει σε καλούπια και να μας κατηγοριοποιεί...ακολουθούμε την καρδιά μας με βάση τα θέλω μας και τις καλλιτεχνικές μας “ανάγκες”. Αυτό νιώσαμε ότι μας έδεσε και με τους Όναρ όταν συναντηθήκαμε τον Νοέμβριο στο “Δίπλα στο ποτάμι” σε μία σειρά δικών τους παραστάσεων, όπου μας φιλοξένησαν. Όταν υπάρχει αλήθεια σ' αυτό που κάνεις, ανακαλύπτεις ότι έχεις πολλά κοινά στοιχεία που σε συνδέουν με άλλους καλλιτέχνες και έτσι γεννιούνται οι πιο όμορφες συνεργασίες.
       
Θα ακουστούν μόνο καινούρια τραγούδια ή και κάποια δικά σας παλιότερα, όπως αυτά που λάτρεψε ο κόσμος στη δεκαετία του ’90;
Ευριδίκη: Θα ακουστούν “πολλά” τραγούδια... καινούργια αλλά και παλιότερα, τα γνωστά-αγαπημένα, που πάντα περιμένει ο κόσμος να ακούσει.

Συγκρίνοντας τις εμφανίσεις που κάνατε τα προηγούμενα χρόνια με αυτές που κάνετε τώρα, ποιες διαφορές εντοπίζετε, τόσο στην ποιότητα του κόσμου όσο και στη διάρκεια του προγράμματος;
Ευριδίκη: Για να σας μιλήσω για διαφορές θα πρέπει να πάω πολύ πίσω, γιατί την τελευταία δεκαετία οι εμφανίσεις μου είναι αποκλειστικά σε μουσικές σκηνές, σε χώρους πιο συναυλιακούς όπου μπορώ να εκφράζομαι καλύτερα ξεκινώντας  από την ουσία του πράγματος, που είναι πάντα η ίδια η μουσική. Χωρίς περιτυλίγματα, χωρίς περιττές πολυτέλειες που σε παρασύρουν σε έναν άλλο κόσμο, με μία τελείως διαφορετική νοοτροπία, που δεν χωράει στον κόσμο του τραγουδιού όπως εγώ τον αντιλαμβάνομαι. Και το λέω, γιατί έχω περάσει στην διάρκεια της εικοσαετούς πορείας μου από πολλά στάδια και χαίρομαι που έχω την πολυτέλεια να επιλέγω πια, αυτό που με εκφράζει και με καθορίζει σαν καλλιτέχνη.

Ποια ήταν για σας επαγγελματικά η καλύτερη περίοδος στην καλλιτεχνική σας σταδιοδρομία;
Ευριδίκη: Η πορεία του καθενός έχει πολλά σκαμπανεβάσματα και δεν μπορείς να κρίνεις μία περίοδο από την επιτυχία που έχει μία δουλειά. Μία, ας πούμε, από τις μεγαλύτερες εμπορικά αποτυχίες μου αποδείχτηκε να είναι μία από τις πιο σημαντικές δουλειές μου καλλιτεχνικά. Έστησα ολόκληρη παράσταση πάνω σε εκείνα τα τραγούδια και έφτασα να παρουσιάζω την παράσταση μου στο Λυκαβηττό, στο Αρχαίο Ωδείο Πάτρας και στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου στην Κύπρο. Με αυτή τη λογική, πράγματα και γεγονότα που μπορεί κάποια στιγμή να σε πληγώνουν, όταν καταφέρεις να τα δεις με μια άλλη ματιά σαν τρίτος, ανακαλύπτεις την πραγματική διάσταση και ουσιαστική σημασία που   έχουν στην ζωή σου και στην καριέρα σου. Αντίστοιχα, πράγματα που μπορεί σήμερα να σε χαροποιούν γιατί δέχονται την ανταπόκριση του κοινού, μετά από χρόνια να φαντάζουν εντελώς διαφορετικά και ασήμαντα που αμέσως αλλάζει και ο τρόπος σκέψης γύρω από το τί είναι επιτυχία. Κάθε περίοδος πάντως ήταν για μένα εποικοδομητική, είτε έκρυβε χαρές είτε πίκρες, γιατί μέσα από όλο αυτό που έζησα γνώρισα καλύτερα τον εαυτό μου, με εκτίμησα περισσότερο και συνέχισα με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
 
Ποιο τραγούδι έχετε ερμηνεύσει άπειρες φορές στο παρελθόν και εξακολουθείτε να το τραγουδάτε ακόμα και σήμερα σε κάθε σας εμφάνιση;
Ευριδίκη: Το «Πόσο λίγο με ξέρεις», ένα τραγούδι από το δεύτερο άλμπουμ μου το 1992. Αγαπημένο δικό μου, αλλά και του κόσμου που με παρακολουθεί χρόνια. Δεν υπάρχει περίπτωση να το “ξεχάσω”...είναι πάντα εκεί πολλοί παλιοί φίλοι για να μου το θυμίζουν...και αυτό όπως και άλλα πολλά από εκείνους τους πρώτους δίσκους. Αυτό είναι κάτι που με συγκινεί ιδιαίτερα!
 
Πείτε μας ένα και μόνο τραγούδι συναδέλφου σας που θα θέλατε να είχατε πει πρώτη.
Ευριδίκη: Α, είναι πολλά τα τραγούδια που ζηλεύω, αλλά αυτή τη στιγμή το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι το «Πάτωμα», του Σταμάτη Κραουνάκη και της Λίνας Νικολακοπούλου, με τη φωνή της αγαπημένης μου Τάνιας Τσανακλίδου!
 

 
Θεωρείτε πως ένας καλός τραγουδιστής της εποχής μας πρέπει να έχει όλο το πακέτο (φωνή, χορό, εμφάνιση) προκειμένου να γίνει γνωστός στον κόσμο;
Ευριδίκη: Όχι βέβαια, αυτά είναι... ανοησίες. Αν ίσχυαν όλα αυτά η αφρόκρεμα της ελληνικής δισκογραφίας σήμερα δεν θα υπήρχε. Ταλέντο, ψυχή και προσωπικότητα χρειάζονται για να ξεχωρίσει κανείς σ' αυτόν τον χώρο. Αν κάποιος διαθέτει και όσα αναφέρατε πιο πάνω, δηλαδή πέρα από την καλή, σωστή, ξεχωριστή φωνή διαθέτει και μία ωραία εμφάνιση, οκ, μια χαρά... αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί για κάποιους αυτό είναι απαραίτητο. Αυτοί προφανώς είναι οι κανόνες ενός “μουσικού παρακράτους” που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Η αλήθεια είναι ότι στη μουσική δεν υπάρχουν κανόνες. Υπάρχει μόνο η αλήθεια του καθενός μας, μέσα από τον τρόπο που εκφράζεται, αυτή καταγράφεται και διοχετεύεται στο κοινό. Αν καταφέρεις με την αλήθεια σου να αγγίξεις το κοινό τότε κέρδισες... μπορείς να λέγεσαι πια καλλιτέχνης.
 
Θα παροτρύνατε τον γιο σας να ασχοληθεί με το τραγούδι, δεδομένου των τωρινών καταστάσεων στη δισκογραφία;
Ευριδίκη: Αν διέκρινα πραγματικό ταλέντο, ναι. Δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς σε οποιοδήποτε επάγγελμα. Ξεχωρίζεις τελικά αν αγαπάς αυτό που κάνεις, αν δίνεσαι ολοκληρωτικά σε αυτό και αν έχεις επιμονή και υπομονή. Δεν θα εμπόδιζα πάντως το παιδί μου να ασχοληθεί με αυτό που αγαπά, από φόβο... το φόβο της αποτυχίας εννοώ. Αυτή η αντιμετώπιση και συμπεριφορά χαρακτηρίζει τους δειλούς ανθρώπους, αυτούς που δεν ονειρεύονται και δεν έχουν στόχους. Όπως εγώ κυνήγησα το όνειρο μου, το ίδιο εύχομαι και για το παιδί μου.
 
Μετά από την τεράστια εμπειρία σας σε έναν διαγωνισμό όπως τη eurovision, θα ξαναδοκιμάζατε τις δυνάμεις σας σε κάτι αντίστοιχο;
Ευριδίκη: Νομίζω πως όχι. Ο διαγωνισμός της eurovision είναι το μεγαλύτερο γεγονός στο είδος του στον κόσμο. Το έκανα τρεις φορές, το έζησα, το χάρηκα και δεν υπάρχει λόγος να το επιχειρήσω ξανά. Σε κάποιο φεστιβάλ χωρίς διαγωνιστικό χαρακτήρα, ίσως και να μου άρεσε να συμμετάσχω, αλλά και πάλι δεν είναι κάτι που  με ενδιαφέρει ώστε να το ψάξω ή να το κυνηγήσω. Αν ερχόταν ας πούμε κάποια ουρανοκατέβατη πρόταση, μπορεί και να το σκεφτόμουν.
 
Θα συνεργαζόσασταν με έναν καλλιτέχνη που δεν είναι ακουστός στο ευρύ κοινό και γιατί;
Ευριδίκη: Με κάποιον που θα θεωρούσα ταλέντο και θα μου άρεσε να μοιραστώ τη σκηνή μαζί του, εννοείται ότι θα το έκανα. Μου αρέσουν οι συνεργασίες γιατί χαίρομαι να μοιράζομαι πράγματα...να δίνω και να παίρνω. Με κάποιο νέο παιδί που θα ένιωθα ότι με παρασύρει στο δικό του κόσμο, ότι δίνει μία νέα πνοή στα μουσικά πράγματα, κουβαλάει έναν καινούργιο αέρα, θα είχε και για μένα ενδιαφέρον...να κάνω πράγματα δηλαδή σαν να είναι μια καινούργια αρχή.
 
Έχοντας αλλάξει εντελώς το στυλ σας τόσο από άποψη επιλογής τραγουδιών όσο και στυλιστικά, σε ποιο ύφος κατατάσσετε τον εαυτό σας;
Ευριδίκη: Μα στον χώρο της pop ανήκω... έτσι όπως ξεκίνησα, έτσι συνεχίζω. Αυτό που αποκαλεί ο κόσμος αλλαγή στο στυλ και στον ήχο είναι για μένα απλά μία φυσική εξέλιξη. Και αν στις επόμενες δουλειές μου κυριαρχήσει ας πούμε το ελληνικό ροκ στοιχείο δεν θα είναι γιατί θέλω να κάνω στροφή, αλλά γιατί σαν γυναίκα και σαν άνθρωπος γενικότερα που μεγαλώνει ,έχω ανάγκη να αποκαλύψω και άλλες πτυχές της μουσικής προσωπικότητας μου, για να νιώθω ότι συνεχίζω να έχω λόγο ύπαρξης σε αυτόν τον χώρο. Αν δεν εκφράζεις την αλήθεια σου είναι σαν να ζεις ένα ψέμα... και κάποια στιγμή ανακαλύπτεις ότι δεν υπήρξες ποτέ.
 
Ποια είδη μουσικής κυριαρχούν στη χώρα μας πλέον;
Ευριδίκη: Το λαϊκό τραγούδι είναι αυτό που επικρατεί στις καρδιές των Ελλήνων και νομίζω ότι αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Όλα τα υπόλοιπα ακολουθούν απλά τις γενικότερες τάσεις της μόδας που επικρατούν κατά καιρούς στην παγκόσμια δισκογραφία. Το κοινό ακολουθεί, γιατί αυτό κάνει η μόδα, παρασύρει τις μάζες, αλλά στο τέλος επιστρέφει στη βάση του. Εκεί που είναι η καρδιά του, εκεί που του φωνάζει το DNA του να ακολουθήσει.

Με ποιον δημιουργό που δεν έχετε συνεργαστεί μέχρι τώρα θα θέλατε να το κάνετε στο μέλλον;
Ευριδίκη: Το κάνω ήδη για την επόμενη δουλειά που ετοιμάζω, στην οποία θα έχω την χαρά και την τιμή να γράψουν για μένα φίλοι κυρίως τους οποίους όμως εκτιμώ και αγαπώ πάρα πολύ, όπως ο Λάκης Παπαδόπουλος, ο Στέφανος Κορκολής, ο Κώστας Τουρνάς και ο Γιώργος Παπαδόπουλος με τον Κυριάκο Ντούμο.
 
Πείτε μας ένα μεγάλο σας όνειρο που δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί.
Ευριδίκη: Να οργανώσω μία μεγάλη συναυλία για την Κύπρο... μία συναυλία “ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ” για να μάθουν και τα πιο νέα παιδιά που δεν έζησαν την τραγωδία του '74 τα πραγματικά γεγονότα... αυτά που μας στέρησαν τη μισή πατρίδα μας, χιλιάδες νεκρούς και αγνοούμενους, διακόσιες χιλιάδες περίπου πρόσφυγες και πόνο, πόνο και πίκρα που δεν πρέπει να ξεχάσουμε ποτέ, γιατί μόνον έτσι θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε μία δίκαιη και βιώσιμη λύση για το νησί μας και τον Ελληνισμό της Κύπρου.

Η Ευριδίκη έχει ήδη ερμηνεύσει πολύ καλά τραγούδια και έχει ήδη κάνει εξαιρετικές εμφανίσεις στην ελληνική μουσική σκηνή. Να σκεφτεί κανείς πως  είναι μόνο στα μισά της διαδρομής. Αναμένουμε τα καλύτερα, λοιπόν!
 
Επισκεφτείτε το site της Ευριδίκης στη διεύθυνση

www.evridiki.gr

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Άσκησα την όραση για μακριά κι έχασα τα κοντινά μου.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

23/2/1957 Πέθανε η τραγουδίστρια του ρεμπέτικου Μαρίκα Νίνου
23/2/1973 Έφυγε από τη ζωή η ηθοποιός Κατίνα Παξινού

ΤΥΧΑΙΑ TAGS