125 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
20.08.2019
Ορφέας | Main Feed
Γιώργος Τζαγάκης

Τη Βικτώρια Ταγκούλη -μια νέα ερμηνεύτρια με σημαντικές σπουδές στη μουσική- τη γνωρίσαμε μέσα απο τη συμμετοχή της στην ομάδα "Σπείρα- Σπείρα" του Σταμάτη Κραουνάκη καθώς συμμετείχε σε όλες σχεδόν τις παραστάσεις της ομάδας απο το 1999 εως το 2007. Μετά απο τη σημαντική αυτή παρουσία στο "σχολείο" των μουσικοθεατρικών παραστάσεων η Βικτώρια Ταγκούλη αποφάσισε να ακολουθήσει μια προσωπική καλλιτεχνική διαδρομή συμμετέχοντας σε αρκετές θεατρικές παραστάσεις  με τελευταία τη "Φουρκέτα" της Ελένης Γκασούκα που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά στο θέατρο ‘’Εμπορικόν’’.Όσον αφορά την καλλιτεχνική της πορεία στο τραγούδι, μετα την πρώτη της δισκογραφική δουλειά-το (α) - όπου ερμηνεύει έντεκα τραγούδια του Χρίστου Θεοδώρου, συνεργάζεται ξανά με τον ίδιο δημιουργό στο δίσκο "Φωτοβόλτα" που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Με αφορμή τη νέα της δισκογραφική δουλειά και τη συμμετοχή της στη θεατρική παράσταση της Ελένης Γκασούκα μίλησε στον ‘’Ορφέα’’ για τα δημιουργικά χρόνια στην ομάδα "Σπείρα-Σπείρα"... αλλά και για την προσωπική καλλιτεχνική διαδρομή που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια... 
Έχεις μια σημαντική τεχνική και θεωρητική μουσική κατάρτιση αλλά και μια πολύχρονη εμπειρία στις ζωντανές εμφανίσεις...Ποιό θεωρείς ότι είναι πιο σημαντικό στοιχείο στη διαμόρφωση του ερμηνευτικού προφίλ ενός καλλιτέχνη: η "θεωρία" -η τεχνική και μουσική κατάρτιση - ή η "πράξη" -η εμπειρία,τα συναισθήματα και η "τριβή" των ζωντανών εμφανίσεων;
Βικτώρια Ταγκούλη: Πιστεύω ότι και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά. Από τη μια η τεχνική κατάρτιση  και η γνώση αποτελούν σημαντικό εφόδιο στις αποσκευές ενός καλλιτέχνη, δεν πρέπει όμως να τον εγκλωβίσουν  σε στερεότυπα και κανόνες που δε θα τον αφήσουν να εκφράσει αυτό που πραγματικά θέλει. Από την άλλη η εμπειρία και η τριβή των ζωντανών εμφανίσεων είναι καθημερινή γνώση, πολλές φορές πιο πολύτιμη. Για μένα ο συνδυασμός και των δύο είναι το ιδανικό.

Ως ερμηνεύτρια  έχεις συμμετάσχει σε όλες τις παραστάσεις  της ομάδας ελληνικού μουσικού θεάτρου "Σπείρα- Σπείρα" από το 1999 έως  το 2007... Ποιές είναι οι εμπειρίες σου απο τη συμμετοχή σε αυτή την ομάδα υπο την καθοδήγηση του Σταμάτη Κραουνάκη;
Β.Τ.: Τα χρόνια μου στην ομάδα υπήρξαν  πολύ σημαντικά για μένα. Συμμετείχα σε σπουδαίες παραστάσεις όπως τα "Χορικά", "Όλοι μαύρα κι ένα πιάνο", "Κλασσική συνταγή", "Η συνομωσία των λουκουμάδων".  Από  τη "Σπείρα- Σπείρα"  και τον Σταμάτη Κραουνάκη ξεκίνησε η επαφή μου με το θέατρο  και ιδιαίτερα το πάντρεμα θεάτρου και μουσικής, το μουσικό θέατρο.

Κάποιες φορές η συμμετοχή σε αντίστοιχες συλλογικές προσπάθειες-πέρα απο τις εμπειρίες που συνεπάγεται- λειτουργεί περιοριστικά για τις ιδέες και τη δημιουργικότητα που έχει κάθε καλλιτεχνική προσωπικότητα καθώς τις υποτάσει στους στόχους της συλλογικότητας.Ισχύει αυτό στην περίπτωση της δική σου συμμετοχής στη "Σπείρα-Σπείρα"; Ένιωθες ότι είχε έρθει η στιγμή να ακολουθήσεις μια προσωπική καλλιτεχνική διαδρομή για να δώσεις το δικό σου στίγμα στην ελληνική μουσική σκηνή;
Β.Τ.: Πιστεύω πως για όλα τα πράγματα υπάρχει ένα τέλος. Όλα τα χρόνια που ήμουν στην ομάδα ήταν δημιουργικά για μένα. Όταν ένιωσα ότι ο κύκλος αυτός έκλεισε και είχα την ανάγκη να ακολουθήσω την δική μου προσωπική διαδρομή, έφυγα.

Συμμετέχεις για τρίτη χρονιά στη θεατρική παράσταση "Φουρκέτα" της Ελένης Γκασούκα.Ποιές είναι οι εντυπώσεις σου απο τη συμμετοχή σε αυτή την παράσταση;
Β.Τ.: Οι καλύτερες! Η Ελένη Γκασούκα  έχει γράψει και σκηνοθετήσει  μια σπουδαία παράσταση με χιούμορ, τρυφερότητα και πολλή συγκίνηση. Η "Φουρκέτα" για μένα τα τρία τελευταία χρόνια υπήρξε σταθμός για την εξέλιξή μου  και νιώθω πολύ μεγάλη χαρά που είμαι μέρος αυτής της παράστασης.

Η καλλιτεχνική σου διαδρομή ως ερμηνεύτρια μέχρι σήμερα είναι σχεδόν ταυτισμένη με το θέατρο. Είναι το θέατρο για σένα εξίσου σημαντικό με τη μουσική και πώς θεωρείς ότι συνδυάζονται μεταξύ τους;
Β.Τ.: Το ένα εμπεριέχει το άλλο. Ένα τραγούδι είναι ένας μικρός μονόλογος και ο λόγος ενός κειμένου έχει μουσικότητα.

Έχεις ολοκληρώσει ήδη την παραγωγή της δεύτερης δισκογραφικής σου δουλειάς με τίτλο "Φωτοβόλτα". Ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά αυτου του δίσκου και οι σημαντικότερες διαφορές του απο τον πρώτο σου δίσκο;
Β.Τ.: Το κυριότερο χαρακτηριστικό αυτής της δουλειάς είναι ότι πρόκειται για δέκα τραγούδια  διαφορετικά  μεταξύ τους τα οποία ενώνονται  κάτω από το ενιαίο πρίσμα των δύο ανθρώπων που  τα έγραψαν ,του Χρίστου και του Διαμαντή. H διαφορά από  τον προηγούμενο δίσκο βρίσκεται στο ότι υπήρχαν πολλοί διαφορετικοί   στιχουργοί καθώς και μελοποιήσεις ποιημάτων και πολλά κομμάτια είχαν γραφτεί για θεατρικές παραστάσεις κάτι που δεν συμβαίνει στη "Φωτοβόλτα". Επίσης θεωρώ ότι ο Χρίστος κατάφερε σε αυτό τον δίσκο να ξεδιπλώσει  διαφορετικές πτυχές μου τόσο φωνητικές όσο και ερμηνευτικές. Η ενορχήστρωση έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο σ ΄αυτό.

Όπως και στην πρώτη σου δισκογραφική δουλειά –το "(α)" - έτσι και στη δεύτερη που κυκλοφορεί προσεχώς συνεργάζεσαι και πάλι με το Χρίστο Θεοδώρου και το Διαμαντή Γκιζιώτη...Λειτ ουργείς καλύτερα στη λογική της "παρέας" στη δουλειά σου; Πώς δημιουργήθηκε αυτη η ιδιαίτερη χημεία με αυτούς τους δυο συνεργάτες σου;
Β.Τ.: Δεν ξέρω αν πιστεύω  τόσο στη λογική της παρέας όσο στη χημεία μιας συνεργασίας . Με το Χρίστο έχουμε μια ιδιαίτερη χημεία μεταξύ μας και ο ένας εκφράζεται  μέσα από τον άλλον. Με το Διαμαντή είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι σε μια ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά , ταιριάξαμε αμέσως και οι στίχοι του  με άγγιξαν κατευθείαν από την αρχή.

Ανήκεις στη νέα γενιά καλλιτεχνών που προσπαθεί με τις νέες ιδέες και τη δημιουργικότητά της ν’ ανοίξει νέους δρόμους στην ελληνική μουσική σκηνή...Νομίζεις ότι η νέα αυτή γενιά βρίσκει πρόσφορο έδαφος και θα πετύχει να οδηγήσει τη σύγχρονη ελληνική μουσική στο μέλλον;
Β.Τ.: Πιστεύω ότι θα το πετύχει .Υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι νέοι  καλλιτέχνες που έχουν νέες ιδέες και προτείνουν καινούρια πράγματα .Δεν είναι βέβαια εύκολο σε έναν κόσμο που το εύπεπτο και το αναλώσιμο κυριαρχούν, χρειάζεται πολλή υπομονή και ξεκάθαρος στόχος. Πιστεύω στη διάρκεια ενός καλλιτέχνη  όχι στην εύκολη και γρήγορη επιτυχία και αναγνώριση.

 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Όταν αγαπάς η μισή αγάπη είναι φόβος για το χαμό της αγάπης, η άλλη μισή είναι μίσος για τη σκλαβιά της αγάπης, όλη η αγάπη είναι πόνος που λείπει η αγάπη.Που ’ναι η χαρά της αγάπης; Που ’ναι η αγάπη;
Γιάννης Ρίτσος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

20/8/1949 Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο τραγουδοποιός Νικόλας Άσιμος
21/8/1903 Γεννήθηκε ο συνθέτης Κώστας Γιαννίδης (Γιάννης Κωνσταντινίδης)
21/8/1976 Γεννήθηκε ο τραγουδιστής Νίκος Βέρτης
21/8/2008 Έφυγε από τη ζωή νικημένος από τον καρκίνο ο στιχουργός και φιλόλογος Ηλίας Κατσούλης

ΤΥΧΑΙΑ TAGS