100 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
18.07.2018
Ορφέας | Main Feed

Εραστές του ονείρου

Σάκης Ιντζεβίδης

Σε μια έρευνα που κάνουμε καθημερινά, για να βρούμε και να αναδείξουμε νέα αξιόλογα σχήματα και καλλιτέχνες, ώστε να τα παρουσιάσουμε εδώ στον Ορφέα στην στήλη  Εραστές του ονείρου, βρέθηκα με τον Νίκο Καρακαλπάκη. Μια συζήτηση ενδιαφέρουσα και κατατοπιστική, μέσα από την οποία θα γνωρίσουμε καλύτερα τον καλλιτεχνικό του βίο, μέχρι σήμερα.

Καλησπέρα Νίκο καλώς ήρθες στον Ορφέα. Πως ξεκινάει το ταξίδι σου και η γνωριμία με την μουσική; Που έχεις γεννηθεί; Ποια τα πρώτα σου ακούσματα;
Ν.Κ.: Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Η αγάπη για την μουσική φάνηκε σχεδόν πριν μάθω να μιλάω καλά – από μωρό παιδί. Πρώτα μουρμούρισα τραγούδια και μετά μίλησα. Η μητέρα μου είχε πολλές κασέτες με τραγούδια κυρίως ελληνικά, από όλα τα είδη. Έπαιζε το κασετόφωνο όλη μέρα στο σπίτι – τραγουδά  και πολύ καλά η μητέρα μου.
Κάπου εκεί γεννήθηκε η ερωτική μου σχέση με τη μουσική η οποία ωρίμαζε ταυτόχρονα και με την δική μου ωρίμανση. Ευτυχώς είχα την ευλογία των γονιών  μου στις επιλογές μου και με παρότρυναν από μικρή ηλικία να ξεκινήσω τις μουσικές μου σπουδές. Είχα πολλά και ετερόκλιτα ακούσματα – κλασική μουσική, ελληνική μουσική, ξένη pop & rock, jazz, ethnic – και έτσι  έμαθα να ακούω την καλή μουσική που υπάρχει σε όλα τα είδη, αρκεί να γίνεται με έμπνευση και ειλικρίνεια.
H ποικιλία αυτή των ακουσμάτων μου πρόσφερε την ευελιξία να τραγουδάω πολλά και διαφορετικά είδη, χωρίς να τα προδίδω.  Η σωστή μουσική αντίληψη ενός ερμηνευτή για το τί και πώς πρέπει να τραγουδάει το κάθε τραγούδι είναι αυτό που τον κάνει ξεχωριστό.

Πότε κατάλαβες για πρώτη φορά ότι θέλεις να ακολουθήσεις επαγγελματικά το τραγούδι;
Ν.Κ.: Το κατάλαβα καλά περίπου στα τέλη του 2004, όταν ήμουν μέλος των Graviton. Εκεί ο μετεφηβικός μου ενθουσιασμός ωρίμασε και έγινε ανάγκη για έκφραση και επικοινωνία. Mπήκα στο studio και ηχογράφησα 3 τραγούδια. Άπειρος και ψαρωμένος. Κυκλοφορήσαμε τότε ένα album το οποίο πήγε καλά. Ουσιαστικά όμως επαγγελματικά έπεσα στα «βαθιά» μετά την στρατιωτική μου θητεία, αρχές του 2007. Εκεί – αφού είχα φύγει από το group – τόλμησα να ξεκινήσω μόνος μου να παίζω στήνοντας προγράμματα, βρίσκοντας μουσικούς, κλείνοντας ο ίδιος τα μαγαζιά που θα έπαιζα. Τρελό ίσως, χωρίς προσωπική δισκογραφία, χωρίς πολλές άλλες «ευκολίες» στο χώρο. Το ήθελα πολύ. Και το πέτυχα γιατί δούλεψα πολύ και το πίστεψα. Δεν μπορώ να με φανταστώ έξω από αυτή τη δουλειά. Και θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους που συνεργάστηκαν μαζί μου και με βοήθησαν. Οι στιγμές είναι για να τις μοιραζόμαστε. Και όταν υπάρχει και η σωστή χημεία, ο κόσμος εισπράττει κάτι δυνατό και συγκινησιακό.

Ανήκεις σε μια γενιά καλλιτεχνών που έχει πέσει σε δύσκολη εποχή πολιτισμικά, το βλέπεις αυτό; Το αισθάνεσαι, όταν συνομιλείς με συναδέλφους σου;
Ν.Κ.:Φυσικά και το αισθάνομαι και θέλω να αλλάξει αυτό. Ξέρετε όμως κάτι; Πρέπει να αλλάξουμε και εμείς οι ίδιοι. Το «εγώ» να γίνει «εμείς». Η σύγχρονη μουσική  βιομηχανία έκανε το τραγούδι προϊόν junk food όπως και τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Ακόμη και οι τραγουδιστές που είναι μεγάλα ονόματα στο χώρο, λειτουργούν με κάποιους κανόνες που ορίζουν οι εταιρείες. Αυτή τη χρονική περίοδο ακούγονται μόνο 3 με 4  - το πολύ - ονόματα νέων πολύ καλών συναδέλφων, κυρίως γυναικών (μιλάω για την έντεχνη / pop σκηνή) και αντιστοίχως δημιουργών. Υπάρχουν κι άλλοι νέοι καλλιτέχνες που έχουν να προσφέρουν πολλά. Προτείνω στον κόσμο να τους ψάξει. Πιστεύω πως χώρος υπάρχει πάντα για τους καλούς. Το «εμείς» που προανέφερα έχει να κάνει με το μοίρασμα. Έχουμε την ανάγκη να μοιραστούμε στιγμές και αισθήματα. Πρέπει να βρούμε τρόπο τώρα που ο κόσμος  έχει την ανάγκη από αληθινά πράγματα να βγούμε μπροστά και να δώσουμε ό,τι έχει ο καθένας μας να προσφέρει καλλιτεχνικά.

Τι χρειάζεται κατά την γνώμη σου να αλλάξει στην Ελλάδα μας, για να μπορέσει ξανά να βρει το δρόμο της , όσο αφορά την τέχνη, και την καθημερινότητά μας;
Ν.Κ.: Να σταματήσει  να κυριαρχεί η νοοτροπία του «ρουσφετιού», της «κλίκας» και του «βύσματος» σε όλα τα επίπεδα. Και φυσικά να μπουν ικανοί άνθρωποι στις σωστές θέσεις. Ειδικά στον χώρο της τέχνης γεμίσαμε ανθρώπους που δηλώνουν ότι κάνουν τα πάντα και στην ουσία δεν κάνουν τίποτε πολύ καλά. Και είναι λογικό. Πρέπει να βάλουμε πάλι σε δεύτερη μοίρα την «εικόνα» και να μπει μπροστά το ταλέντο. Σαφέστατα ο συνδυασμός ωραίας εμφάνισης και ταλέντου είναι δώρο θεού, αλλά τις τελευταίες δυο δεκαετίες δόθηκε βαρύτητα ξεκάθαρα μόνο στο πρώτο.  
Βέβαια  δεν είμαι τόσο ρομαντικός να πιστεύω πως μπορεί να επέλθει και η απόλυτη ισοτιμία ή αξιοκρατία. Όταν ο ανταγωνισμός γίνεται αυτοσκοπός και κερδίζει όχι ο αξιότερος αλλά ο πονηρός, η αλλαγή μοιάζει σχεδόν σαν κάτι ακατόρθωτο. Πρέπει να αλλάξει όλη η κοινωνική δομή για να λειτουργήσει σωστά και το σύστημα.
Προσωπικά στην δουλειά μου λειτουργώ με αξιοπρέπεια , σεβασμό και τιμιότητα. Και πιστέψετε με, μπορεί να μοιάζω με την χελώνα και όχι με τον λαγό του παραμυθιού σε αυτή την αλλόκοτη εποχή που ζω, αλλά  έχω κερδίσει την εκτίμηση των ανθρώπων που κάνουν σοβαρά αυτή τη δουλειά κι αυτό είναι η προσωπική μου νίκη. Και εύχομαι να φτάσω στον προορισμό μου.

Έχεις συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα, και συνεργάζεσαι ακόμα και σήμερα. Τι έχεις πάρει πιο σημαντικό ως εμπειρίες, από αυτές τις συνεργασίες;
Ν.Κ.: Όλες οι συνεργασίες μου προσέφεραν την εμπειρία που είναι το κλειδί για να ανοίξεις την πόρτα και να πας παρακάτω.
Θυμάμαι την πρώτη μου συνεργασία με τον Μίλτο Πασχαλίδη στο «Δίπλα στο ποτάμι» τέλη του 2005. Παίξαμε guest με τους Graviton. Με έβγαλε ο Μίλτος δίπλα του και είπαμε το «Φωτιά μου». Με πίστεψε και τον ευχαριστώ. Ακολούθησαν πολλές και καλές συνεργασίες. Χρωστάω πολλά στην Πένυ Ξενάκη και την Μαρία Κανελοπούλου με τις οποίες έχω συνεργαστεί πολλές φορές. Με πίστεψαν και με βοήθησαν πολύ. Ακόμη μαθαίνω πολλά δουλεύοντας μαζί τους.
Δύο σημαντικοί σταθμοί στην πορεία μου είναι οι συνεργασίες μου  με τον Γιάννη Σπανό και την Πηγή Λυκούδη. Ο Γιάννης Σπανός με άκουσε σε ένα αφιέρωμα που έγινε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών υπό την επιμέλεια της Α. Διαμαντοπούλου και της Φ. Επιφανίου (δασκάλας μου). Του άρεσα πολύ και με πήρε στις εμφανίσεις του στο Χαμάμ. Τον ευχαριστώ γιατί η εμπειρία αυτή με ωρίμασε και μου έδωσε την ευκαιρία να μοιραστώ την σκηνή και την συγκίνηση μου μαζί του.
Με την Πηγή Λυκούδη συνεργάζομαι σταθερά από το 2007. Είναι μια ταλαντούχα δημιουργός που αγγίζει το έργο των ποιητών που μελοποιεί με ιδιαίτερη αγάπη, προσωπική ειλικρίνεια και σεβασμό. Αγαπώ πολύ τις δημιουργίες της, μοιραζόμαστε πολλές φορές τις ίδιες ανησυχίες στην δουλειά μας και την ευχαριστώ που γενναιόδωρα με στήριξε και πίστεψε πως μπορώ να  μεταφέρω στον κόσμο το αίσθημα των τραγουδιών της.

 
 


Ποια τα όνειρα και τα σχέδια που έχεις για το μέλλον, θα ετοιμάσεις κάποια δικά σου τραγούδια, δισκογραφικά; Κάνεις κάποιες ζωντανές εμφανίσεις; Ή ετοιμάζεσαι να κάνεις.
Ν.Κ.: Εμφανίζομαι στον «Ακροβάτη» στο Μεταξουργείο κάθε Παρασκευή και Σάββατο με την Πένη Ξενάκη, την Μαρία Κανελοπούλου και τον Γιωργο Τσοκάνη.
Στις 8 Μαρτίου θα παίξουμε στο En Lefko Cafe Bistro στο Άργος.
Μια μέρα πριν, στις 7 Μαρτίου θα παρουσιάσω ένα acoustic πρόγραμμα με ελληνικά και ξένα τραγούδια από την έντεχνη / pop / rock σκηνή στο Taxidi Bar στο Γκάζι. Έχω επιμεληθεί το πρόγραμμα το οποίο έχει την μορφή παράστασης και σας προσκαλώ να έρθετε να το δείτε.
Παρέα μου θα έχω τους μόνιμους πλέον συνεργάτες μου, την Αρετή Κοκκίνου στις κιθάρες  και τον Αλέξανδρο Μακρή στο πιάνο.
Στις 20 Μαρτίου θα βρίσκομαι στη σκηνή του Ιανού, μαζί με την Ρίτα Αντωνοπούλου, στην μουσική παράσταση της Πηγής Λυκούδη με τίτλο «Μουσική στην ποίηση με τα μάτια μιας γυναίκας». Είναι μια παράσταση με δημιουργίες της συνθέτριας, η οποία απέσπασε πολύ καλές κριτικές τόσο στο Ίδρυμα Κακογιάννη όσο και στο Σισμανόγλειο Μέγαρο Κων/πολης  όπου έγινε προς τιμή και με τη παρουσία του Οικουμενικου Πατριάρχη Κων/πολεως κ.κ Βαρθολομαίου.
Δισκογραφικά δεν προβλέπεται κάτι άμεσα. Με ενδιαφέρει πολύ να έρθω σε επαφή με ταλαντούχους δημιουργούς που αναζητούν νέους καλούς ερμηνευτές. Θέλω να βγω στον κόσμο με μια προσωπική δουλειά που να έχει καλά τραγούδια που να μείνουν. Είμαι ανοιχτός σε προτάσεις. Πρόσφατα ήρθα σε επαφή με έναν νέο ταλαντούχο δημιουργό από την Θεσσαλονίκη, τον Gorgi ο οποίος μουσικά δραστηριοποιείται κυρίως στην Ευρώπη και ετοιμάζουμε κάτι μαζί.

Έχεις κάποια σελίδα στο διαδίκτυο δικιά σου για να την επισκεφθούν όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν για σένα; Ποια είναι η σχέση σου με το internet, έχει βοηθήσει τα νέα ονόματα; Μιλάω πάντα για τα ηλεκτρονικά μουσικά περιοδικά, και web-radio.
Ν.Κ.: Το internet έχει βοηθήσει πολύ τους νέους καλλιτέχνες που μέ η χωρίς δισκογραφία, κοινοποιούν την δουλειά τους  μέσω των video και mp3 προγραμμάτων καθώς και μέσω των συνεντεύξεων τους σε ηλεκτρονικά περιοδικά ή web-radio.
Γνώρισα πολλούς καινούριους φίλους και αξιόλογους συναδέλφους μέσω internet.
Προσωπική ιστοσελίδα δεν έχω ακόμη. Μπορείτε να βρείτε δείγματα της δουλειάς μου σε σελίδες όπως το Youtube, Myspace και Jumbing Fish.
Έχω αρκετά videos από live εμφανίσεις μου, τα οποία είναι κυρίως ερασιτεχνικά, αλλά σίγουρα δίνουν ένα στίγμα για το ποιός είμαι και τί κάνω. Πρόσφατα ηχογράφησα με την ταλαντούχα συνεργάτιδα και φίλη , την Αρετή Κοκκίνου , το τραγούδι «Αν είσαι» του Γιάννη Σπανού και του  Νίκου Καρύδη από την «Τρίτη Ανθολογία», το οποίο μπορείτε να το ακούσετε μέσω των σελίδων που προανέφερα. Κι έπονται κι άλλα.

Σου εύχομαι καλή επιτυχία Νίκο σε ότι κάνεις, και εκ μέρους του Ορφέα
Νίκος Καρακαλπάκης: Σας ευχαριστώ πολύ .Καλή επιτυχία και σε εσάς.

 

 


Σύνδεσμοι

Το Κανάλι Νίκου Καρακαλπάκη στο You-tube: www.youtube.com/NikosKarakalpakis

 



 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Αν τουλάχιστον, μέσα στους ανθρώπους ένας πέθαινε από αηδία... Σιωπηλοί, θλιμμένοι, με σεμνούς τρόπους, θα διασκεδάζαμε όλοι στην κηδεία.
Κώστας Καρυωτάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

18/7/1998 Έφυγε από τη ζωή νικημένη από τον καρκίνο η ερμηνεύτρια Φλέρυ Νταντωνάκη

ΤΥΧΑΙΑ TAGS