89 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.09.2018
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Δημήτρης Βαγενάς

Διομήδης Μεσημβρινός: Τα τραγούδια μου με ικανοποιούν ως ακροατή.

Εραστές του ονείρου

Δημήτρης Βαγενάς

Ο Διομήδης Μεσημβρινό γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 28 Μαΐου 1982 και ζει στην Αθήνα από το 1998. Ανήσυχο πνεύμα και εξαιρετικά φιλομαθής, ο Διομήδης έχει μελετήσει σε βάθος ένα σύνολο επιστημών και είναι αυτοδίδακτος στα ιταλικά. Ασχολείται από μικρός με τη μουσική, πρόσφατα όμως άρχισε να πραγματοποιεί ζωντανές εμφανίσεις και να δημοσιοποιεί τα τραγούδια του. Ακούγοντας τη δουλειά του, με τράβηξε αμέσως ο στίχος του και πηγαίνοντας στη συνέντευξη ήμουν σίγουρος πως πρόκειται να συναντήσω έναν άνθρωπο με πολύ ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα προσωπικότητα, και ευτυχώς δε διαψεύστηκα!

Σε ποια ηλικία άρχισες να παρακολουθείς μαθήματα σε ωδείο και πότε άρχισες να γράφεις τα δικά σου τραγούδια;                                                                                              
Ξεκίνησα να πηγαίνω σε ωδείο όταν ήμουνα δεκατριών χρονών, έκανα κάποια φεγγάρια αρμόνιο στη Θεσσαλονίκη και κιθάρα στην Αθήνα, αλλά είμαι περισσότερο αυτοδίδακτος. Πριν τα 19 δεν μπορούσα να συνδυάσω τη μουσική με του στίχους, έγραφα σκόρπιες μελωδίες και σκόρπιους στίχους. Όταν ήμουνα φαντάρος κατάφερα να τα ενώσω, έπαιρνα στις εξόδους την κιθάρα μου, καθόμουν σε κανένα πάρκο και έγραφα. Ουσιαστικά μετά τα 25 βρήκα το ύφος μου, εκεί άρχισαν να μ' ενοχλούνε κάποια πράγματα στη μουσική μου και να τα σκαλίζω περισσότερο.
 
Ποιος τομέας πιστεύεις πως αποτελεί το δυνατό σου σημείο; Η μουσική, ο στίχος, ή τα φωνητικά;
Σα μουσικός πιστεύω πως δεν είμαι πολύ καταρτισμένος, αλλά νομίζω πως έχω βρει τον τρόπο να εκφράζομαι και εξελίσσομαι με τον καιρό. Στα φωνητικά πάλι έχω ατέλειες που σιγά -σιγά διορθώνω, θεωρώ επομένως πως  το δυνατό μου σημείο είναι ο στίχος που είναι και το πιο δύσκολο. Γιατί μουσική, άμα κάτσεις σ' ένα πιάνο ή σε μια κιθάρα μπορεί να γράψεις, ενώ ο στίχος θέλει πολύ δουλειά.
 
Θεωρείς δηλαδή πως ο στίχος διαδραματίζει σημαντικότερο ρόλο σε ένα τραγούδι από τη μουσική; 
Βλέπω το τραγούδι περισσότερο ως μήνυμα, και με το στίχο το μήνυμά σου μπορεί να γίνει πολύ συγκεκριμένο. Δηλαδή νομίζω πως είναι 60% ο στίχος και 40% η μουσική. Γι' αυτό προτιμώ να γράφω τη μουσική πρώτα, για να έχω  μεγάλη ποικιλία στο μέτρο: αν γράφεις πρώτα στίχους, το μέτρο σου θα είναι πολύ περιορισμένο.
 
Ακούγοντας τα τραγούδια σου παρατήρησα πως δεν περιορίζονται σε ερωτικά ζητήματα, όπως τα περισσότερα που γράφονται πλέον, αλλά θίγεις και πολιτικά και υπαρξιακά θέματα.
Δυστυχώς το πολιτικό τραγούδι έχει ξαναέρθει στο προσκήνιο. Δεν μπορείς να ξεφύγεις από αυτό που βιώνεις, δεν μπορείς να μη σχολιάσεις, το μόνο που σου επιτρέπεται είναι να μιλήσεις. Νομίζω ότι περισσότερο γυρνάμε γύρω από τα ερωτικά τραγούδια επειδή είναι πολύ βασικός τομέας της προσωπικής ζωής. Από την άλλη, και το υπαρξιακό είναι πολύ μεγάλο ζήτημα, που περιέχει και το ερωτικό, αφού ο θάνατος φλερτάρει με τον έρωτα. Γενικώς, τα τραγούδια με υπαρξιακά ζητήματα αποφεύγονται, μάς ρίχνουν ψυχολογικά, αλλά νομίζω πως και ο θάνατος είναι μια παραδοχή, και οι παραδοχές είναι πολύ σημαντικό πράγμα. Και δε θεωρώ πως αυτό είναι μια απαισιόδοξη αντίληψη.
 
  

Ποιες είναι οι μουσικές σου επιρροές και ποιους καλλιτέχνες άκουγες όταν ήσουνα μικρός;
Μου άρεσε η μουσική από τότε που ήμουνα πολύ μικρός, η μάνα μου μού έχει πει πως όταν άκουγε ραδιόφωνο και με είχε στην αγκαλιά της, έγερνα προς το κασετόφωνο και έλεγα «λαλά». Βέβαια, όταν ήμουν μικρότερος είχα περιορισμένα ακούσματα, ουσιαστικά μεγάλωσα με Σιδηρόπουλο και Άσιμο και με κάποια ξένα συγκροτήματα του '60, όπως με τους Beatles, τους Doors και τους Pink Floyd. Τώρα, προσπαθώ να έχω πολύ διαφορετικά ακούσματα και σ' αυτό με βοηθάει και το ίντερνετ. Νιώθω πως είμαστε τυχεροί που ζούμε σε τέτοια χρόνια που υπάρχει πληθώρα από μουσικές και υπάρχουνε και τα μέσα να την ακούσεις. Μερικούς αιώνες πριν έπρεπε ή να παίζεις ένα μουσικό όργανο ή ν' ακούσεις ζωντανή μουσική κάπου, τώρα με το ίντερνετ έχεις πρόσβαση στις μουσικές του κόσμου.
 
Ακριβώς. Άλλωστε έχεις χρησιμοποιήσει κι εσύ το ίντερνετ για να προωθήσεις τα τραγούδια σου.
Τα τραγούδια μου στο youtube είναι σε πρόχειρη μορφή και χωρίς ενορχήστρωση, ηχογραφημένα είτε στο σπίτι είτε με φίλους. Τα ηχογράφησα για να έχω ένα δείγμα και για να μπορώ να βρω μουσικούς. Μέχρι να μπω στη δισκογραφία, θα περάσει καιρός. Έχω στείλει κατά καιρούς σε διάφορους επαγγελματίες του χώρου, αλλά μάλλον θα χρειαστεί να το κάνω μόνος μου αργότερα με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Πάντως το youtube  εξυπηρετεί, γιατί έτσι κάποιοι άνθρωποι μπορούν να μάθουν τη δουλειά σου. Έστω και ανεπίσημα, τα πολιτικά τραγούδια μου τα έχουν παίξει κάποια blogs, και μια μερίδα ανθρώπων τα έχει ακούσει.
 
Υπάρχει κάποιος άνθρωπος του περιβάλλοντός σου που θεωρείς πως είναι ο κατεξοχήν αρμόδιος να κρίνει τα τραγούδια σου;
Γενικά εμπιστεύομαι τη δική μου κρίση, γιατί είμαι πολύ αυστηρός με τον εαυτό μου και έχω δουλέψει πολύ τη μουσική και το στίχο μου. Έχω διαβάσει πολύ και έχω μελετήσει τις ανθρωπιστικές επιστήμες που βοηθούν στο γράψιμο. Εξάλλου, είμαι αυστηρός και ως ακροατής, δεν αντέχω να μου πλασάρεται κάτι ανόητο ως σημαντικό.  Ίσως γι' αυτό να έγινα τελειομανής με το στίχο, για να ικανοποιώ και τη δική μου αισθητική: τα τραγούδια μου με ικανοποιούν ως ακροατή. Ο στίχος έχει πολλά μυστικά και νομίζω πως έχω βρει τα περισσότερα. Λένε ότι όσοι γράφουν είναι άρρωστοι. Εγώ νομίζω ότι και όσοι δε γράφουν πάλι άρρωστοι είναι.
Για να αντέξεις σ' αυτή τη ζωή πρέπει να βρεις κάτι να σ' αρέσει για να εκτονώνεις την ενέργειά σου.
 
Πιστεύεις πως η πνευματική καλλιέργεια -με τη γενικευμένη έννοια του όρου- συμβάλλει θετικά στη δημιουργία ενός τραγουδιού;
Για να είσαι τραγουδοποιός πρέπει να διαβάσεις πολλά διαφορετικά πράγματα και πιστεύω πως προσφέρει πιο πολλά η ψυχολογία και η κοινωνιολογία, παρά η ποίηση. Τα αναγνώσματά μου είναι ποικίλα και δε θα τα χωρούσε μία σχολή. Δυστυχώς, στην Ελλάδα η μόρφωση είναι προσωπική υπόθεση, και το εκπαιδευτικό σύστημα δε λειτουργεί σωστά.  Νιώθω πως όλα αυτά είναι επίτηδες παρατημένα στην τύχη τους, γιατί ο στόχος στην Ελλάδα είναι να μην εξελιχθείς ως άνθρωπος.
 
Ο Μάνος Χατζιδάκις είχε πει πως «δεν έχουμε πολιτισμό και η απόδειξη είναι ότι έχουμε Υπουργείο Πολιτισμού». Πώς θα σχολίαζες αυτή τη φράση;
Κατ' αρχάς να πω πως ο Χατζιδάκις είναι απ' τους αγαπημένους μου πλέον.. Όπως είπα και πριν, σίγουρα δεν έχουμε εκπαίδευση. Οι μόδες είναι τόσο ισχυρές που δεν μπορείς να ξεφύγεις, ένας νέος που δεν έχει θετικές επιρροές από το κοινωνικό του περιβάλλον επηρεάζεται απ' ό, τι πλασάρεται στην Ελλάδα, δηλαδή την μπάλα, το σκυλάδικο και τη μόδα. Όσον αφορά τη μουσική, οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουνε κριτήριο είναι άνθρωποι που έχουνε πονέσει, που νιώθουν αδικημένοι, πιο πολύ η μεσαία τάξη δηλαδή, γιατί αν τα έχεις όλα δεδομένα δεν ψάχνεσαι και τόσο, σε νοιάζει μόνο να διασκεδάσεις.
 
Πώς βλέπεις το μέλλον της ελληνικής μουσικής;
Κάθε εποχή βγάζει σημαντικά πράγματα, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ερωτευτούν οι άνθρωποι, να μη γράψουν καλά τραγούδια, έστω και ερωτικά. Πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θα έχουνε να πούνε αλήθειες, το θέμα είναι κατά πόσο θα φτάσουνε στ' αυτιά των πολλών. Κατά καιρούς έχω ακούσει πολύ αξιόλογα πράγματα από ανθρώπους στην Ακρόπολη ή στα νησιά με κιθάρες ή και σε live καλλιτεχνών εκτός δισκογραφίας.
 
Θεωρείς δηλαδή πως την τελευταία δεκαετία έχουν εμφανιστεί αξιόλογοι καλλιτέχνες στο μουσικό προσκήνιο;
Σίγουρα οι Μποφίλιου - Καραμουρατίδης - Ευαγγελάτος έχουν αξιόλογα τραγούδια στο ενεργητικό τους. Μ' αρέσει επίσης πολύ ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης, και η Μόνικα, που έχει φοβερές μελωδίες και πιστεύω ότι είναι ο θηλυκός Χατζιδάκις. Υπάρχουν και πολλοί σημαντικοί που δεν έχουν κάνει δισκογραφία, έχω ακούσει και πολλά ονόματα που τώρα δεν τα θυμάμαι.
 
Τελειώνοντας, θα ήθελα να μου πεις πώς ονειρεύεσαι το μέλλον σου στη μουσική.
Δεν το βλέπω πλέον σαν όνειρο, αλλά σα στόχο. Έτσι κι αλλιώς δεν μπορώ να το αφήσω, μπορεί να χρειαστεί να κάνω και κάτι άλλο, έχω σκεφτεί για παράδειγμα και να μεταναστεύσω, αφού αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας είναι μεγαλύτερο από οποιοδήποτε όνειρο ή στόχο. Σκοπεύω πάντως σιγά-σιγά να τελειοποιήσω τα τραγούδια μου, να τα ενορχηστρώσω, να βρω μουσικούς και κάπου-κάπου να κάνω ζωντανές εμφανίσεις.. Θέλω να γράψω και τραγούδια στα ιταλικά ή στα αγγλικά, θέλω να ασχοληθώ και με το ηλεκτρικό πιάνο για να μπορέσω να ενορχηστρώσω τα τραγούδια μου, και αργότερα μπορεί να στραφώ και σε κάτι άλλο: όταν ήμουνα μικρός μ' ενδιέφερε το θέατρο και είμαι σίγουρος πως στο μέλλον θα γράψω ένα βιβλίο.

 


Σύνδεσμοι

"Η ζωή συμβαίνει τώρα"
http://youtu.be/K9nzLfu0grE
 
"Αναζητώντας το κατάλληλο ψέμα"
http://youtu.be/wnsTaRlYcLM
 
"Τα πιο ανέμελα και μαγικά της χρόνια"
http://youtu.be/ZYWOBOLcN_g
 
Μπορείτε ν'ακούσετε τα τραγούδια του εδώ:
http://www.youtube.com/user/DiomidisMesimvrinos
 
Τις φωτογραφίες του Διομήδη Μεσημβρινού έχει τραβήξει κι επιμεληθεί ο George Livanos

 

 

 



 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το παραμύθι της τέχνης λέει πάντα την αλήθεια
Διονύσης Σαββόπουλος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS