133 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
12.12.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Κατερίνα Κοφινά

STOKER

Στη ζώνη του λυκόφωτος

Κατερίνα Κοφινά

STOKER

Η καινούργια ταινία του Κορεάτη σκηνοθέτη Πάρκ Τσαν-γουκ είναι ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ που δένει με την διαστροφή. Ο σκηνοθέτης που γνωρίσαμε με την ταινία «OLD BOY» (Μέγα ειδικό βραβείο στο φεστιβάλ των Καννών το 2004) μας εντυπωσιάζει πάντα με την πολυπλοκότητα των χαρακτήρων του και την γοητεία του παράξενου. Με το «STOKER» μας εισάγει σε μια ιστορία μυστηρίου και τρόμου, η οποία διαδραματίζεται  σε ένα μεγάλο σπίτι στην εξοχή.
Μετά τον θάνατο του πατέρα της η δεκαοχτάχρονη Ίντια Στόκερ (Μια Γουασικόφσκα) θα γνωρίσει τον αδερφό του πατέρα της, που ποτέ δεν είχε δει ως τότε και φυσικά αγνοούσε την παρουσία του. Ο θείος Τσάρλι είναι γοητευτικός  και μυστηριώδης. Πρώτα θα σαγινεύσει την μητέρα της (Νικόλ  Κίντμαν) και μετά την ίδια την Ίντια. Όντας και η ίδια ένα παιδί πολύ κλεισμένο στον εαυτό του και έχοντας το στίγμα της παράξενης στο σχολείο η Ίντια θα προσπαθήσει να ξεμπλέξει το κουβάρι της σκοτεινής πλευράς του θείου της, για να μάθει τελικά με επώδυνο τρόπο την νοσηρή αλήθεια. Ο Παρκ καταφέρνει στην μιάμιση ώρα της ταινίας να μας κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον, με τα σκηνοθετικά του ευρήματα. Τον συνδυασμό του ήχου και της εικόνας. Και φυσικά αυτή την υπαινικτική αίσθηση της νοσηρότητας και του ερωτισμού να δένει φανταστικά με την ταινία. Η Ίντια ο βασικός ήρωας της ταινίας θα αναγκαστεί να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από τα χαμόγελα και τα βλέμματα. Ετούτη η ταινία μου θύμισε πολύ τον Χίτσκοκ και φυσικά δανείζεται στοιχεία από την ταινία «Στην σκιά της αμφιβολίας». Ακόμα και το όνομα του θείου Τσάρλι στο «STOKER» είναι ίδιο με αυτό της ταινίας του Χίτσκοκ. Η λεπτομέρεια στην κάμερα του Παρκ με έκανε να αγαπήσω την ταινία. Η κάμερα μένει στα πρόσωπα. Τα φέρνει κοντά και δεν της ξεφεύγει ούτε ένα βλέμμα, ούτε ένας μορφασμός. Η Ίντια που στην αρχή φαίνεται αμόλυντη. Μια έφηβη που κανείς δεν την έχει αγγίξει, στην πορεία προς την αλήθεια, θα ξεδιπλώσει όλη την τρέλα και την διαστροφή που κρύβεται στους κόλπους αυτής της οικογένειας. Μέσα από το καθωσπρέπει περιβάλλον του σπιτιού αναδύεται η σήψη της ανθρώπινης τρέλας. Σαφώς οι επιδράσεις από τον Χίτσκοκ είναι εμφανείς, σε όλη την ταινία. Προσέξτε την σκηνή στο ντους, την σκηνή στον τηλεφωνικό θάλαμο, και ο ίδιος ο θείος Τσάρλι που φέρνει στον Νόρμαν Μπέιτς του Ψυχώ.
Η προσεγμένη αισθητική των εφέ και οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών αν μη τι άλλο είναι εξαιρετικές. Η Γουασικόφσκα είναι τρομερή, η Κίντμαν αστραφτερή, και ο Γκούντ μυστηριώδης. Φυσικά όσοι από εμάς γνωρίσαμε τον Παρκ μέσα από το «OLD BOY» ίσως η βόλτα του αυτή από το Χόλυγουντ να μη μας ενθουσιάζει. Προσωπικά βρήκα την ταινία πολύ καλή και αξιόλογη. Ο Παρκ έφτιαξε ένα ψυχολογικό θρίλερ, που στην πορεία εξελίσσεται σε ταινία τρόμου. Με σιωπές, πανέμορφα πλάνα και ατμόσφαιρα μυστηρίου.

 

Get Adobe Flash player

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Υπερτερεί συντριπτικώς ο πόλεμος.
Γιώργος Σεφέρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

12/12/1915 Γεννήθηκε ο αμερικανός τραγουδιστής Φρανκ Σινάτρα

ΤΥΧΑΙΑ TAGS